Poznajcie Green Hell, czyli amazoński survival rodem z Polski
Green Hell to debiutancki projekt polskiej ekipy Creepy Jar. Deweloperzy, którzy wcześniej pracowali między innymi nad Dead Island czy Dying Light, chcą nam urządzić szkołę przetrwania w amazońskiej dżungli.
Niezależne polskie studio Creepy Jar, założone przez osoby, które wcześniej pracowały między innymi nad Dying Light i grami z serii Dead Island, zapowiedziało swoje debiutanckie dzieło. Mowa o Green Hell, czyli grze survivalowej, w której sprawdzimy swe umiejętności przetrwania w samym sercu amazońskiej dżungli. Produkcja zmierza na komputery osobiste, a w steamowym wczesnym dostępie zadebiutuje latem 2018 roku. Poniżej znajdziecie pierwszy zwiastun, garść szczegółów na temat zawartości przygotowywanej przez deweloperów, a także dwudziestominutowy zapis rozgrywki, opublikowany przez serwis IGN.
W Green Hell wcielimy się w nieszczęśnika pozostawionego na pastwę losu w przepastnej gęstwinie. W początkowej fazie rozgrywki bohater nie będzie posiadał żadnych narzędzi ani tym bardziej niczego do jedzenia – na jego podorędziu znajdzie się tylko radio. W związku z tym protagonista szybko będzie musiał zakasać rękawy i rozpocząć walkę o przetrwanie. Zmagania rozpoczniemy od nauki rozpalania ognia, łowienia ryb i polowań, jednak z czasem nauczymy się wykorzystywać pozyskane surowce i wytwarzać przydatne elementy ekwipunku (z bronią na czele), zastawiać pułapki czy wreszcie uprawiać rośliny oraz budować schronienia; co powinno zwiększyć nasze szanse na przeżycie. Niestety sprawy skomplikują się w momencie, w którym nasz podopieczny zostanie ranny, padnie ofiarą choroby lub w jego ciele zagnieżdżą się pasożyty; takie sytuacje będą mieć negatywny wpływ na stan jego psychiki; na szczęście na każdy problem będzie tu rozwiązanie – wszak choroby można wyleczyć, pasożyty – usunąć, z kolei rany z czasem zaczną się goić.
Twórcy przekonują, że udało im się opracować wiarygodną symulację amazońskiej dżungli, którą będą nie tylko porastać rozmaite rośliny, lecz także zamieszkiwać zróżnicowane zwierzęta – od ssaków (wśród których nie zabraknie śmiertelnie niebezpiecznych drapieżników), przez gady, skończywszy na ptactwie i insektach. Przedstawiciele fauny mają się przy tym zachowywać w sposób realistyczny (i na przykład reagować na zmienne warunki atmosferyczne lub porę dnia), z kolei środowisko także nie będzie mieć stałego charakteru, zmieniając się pod wpływem naszych działań; dopełnieniem tego wszystkiego ma być ciekawa historia.