Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2016, 12:14

autor: Janusz Guzowski

Poznaj szczegóły fabuły gry Psychonauts 2

Tim Schafer, szef studia Double Fine, ujawnił kilka szczegółów dotyczących fabuły gry Psychonauts 2. Historia rozpocznie się kilka godzin po zakończeniu wydarzeń z pierwszej części i opowie o wewnętrznych problemach organizacji psychonautów. Nie bez znaczenia będzie również wątek romantyczny. Tytuł ma ukazać się jesienią 2018 roku.

Fabuła gry Psychonauts 2 rozpocznie się kilka godzin po zakończeniu wydarzeń z pierwszej części. - Poznaj szczegóły fabuły gry Psychonauts 2 - wiadomość - 2016-01-12
Fabuła gry Psychonauts 2 rozpocznie się kilka godzin po zakończeniu wydarzeń z pierwszej części.

Studio Double Fine, twórcy zapowiedzianej w ubiegłym roku podczas gali The Game Awards gry Psychonauts 2, kontynuacji ciepło przyjętej trójwymiarowej platformówki z 2005 roku, zgodnie z planem rozpoczęło jeszcze w grudniu zbiórkę pieniędzy na sfinansowanie produkcji. Zdecydowano się na prowadzenie akcji w serwisie Fig.co, który – w przeciwieństwie do Kickstartera – oferuje wspierającym możliwość partycypacji w zyskach. W niecałą dobę zebrano ponad milion dolarów, a większość wnioskowanej kwoty 3,3 miliona dolarów udało się pozyskać jeszcze dwa tygodnie przed zakończeniem kampanii.

Z uwagi na duże zainteresowanie produkcją szef studia Double Fine, Tim Schafer, wziął udział w sesji z cyklu Ask Me Anything w serwisie reddit, w ramach której użytkownicy mogą zadawać gościowi pytania na każdy temat. Deweloper zdradził kilka szczegółów dotyczących fabuły drugiej części gry Psychonauts. Podsumowanie najważniejszych kwestii znalazło się również w materiale wideo zamieszczonym na stronie zbiórki w serwisie Fig:

Akcja Psychonauts 2 rozpocznie się dosłownie kilka godzin po zakończeniu wydarzeń z pierwszej części. Ponownie wcielimy się w postać Razputina (w skrócie: Raza) – nastolatka obdarzonego zdolnościami paranormalnymi. Główny bohater spełnia swoje marzenie i wreszcie trafia do bazy tytułowych psychonautów. Spotyka tam, między innymi, Sashę i Millę, parę agentów wywiadu znaną z pierwszej części.

Jednak nie wszystko okazuje się tak wspaniałe i kryształowe jak w młodzieńczych wyobrażeniach. Szybko wychodzi na jaw, że organizacja mająca strzec pokoju na świecie ma też inne, bardziej mroczne cele, a intencje poszczególnych postaci są nie do końca jasne. Jak stwierdził Schafer:

Od czasu zaginięcia Trumana Zanotto jego zastępca dokonał kilku zmian w kwestii organizacji placówki. Fundusze zostały przeniesione z tradycyjnych badań nad zdolnościami paranormalnymi i utrzymywaniem pokoju do bardziej niekonwencjonalnych i eksperymentalnych projektów, związanych między innymi z cieszącą się złą sławą nekromancją.

W trakcie swoich przygód Raz trafi na podwójnych agentów i mroczne tajemnice z przeszłości, a jego własna historia odegra niebagatelną rolę w rozwoju wydarzeń:

Kluczową rolę w fabule odgrywa historia rodziny Raza. Musi on raz na zawsze rozprawić się z korzeniami ciążącej na niej klątwy.

Jakby tego było mało, główny bohater będzie musiał uporać się z problemem znacznie bardziej palącym dla nastolatków niż ratowanie świata – płcią przeciwną. Raz odkryje, co to znaczy „chodzić” z dziewczyną i na czym właściwie polega bycie w związku.

W momencie pisania tej wiadomości do zakończenia akcji w serwisie Fig.co pozostało niecałe jedenaście godzin. Jak dotąd, produkcję wsparło ponad dwadzieścia trzy tysiące użytkowników, uzyskana zaś kwota przekroczyła 3,6 miliona dolarów (blisko 14,4 miliona złotych). Stworzenie pierwszej części gry Psychonauts kosztowało ponad 10 milionów dolarów, dlatego sama zbiórka to za mało, aby poważnie myśleć o kontynuacji. Z tego powodu deweloperzy zdecydowali się dołożyć z własnych funduszy kolejne 3,3 miliona dolarów, licząc, że resztę dadzą inwestorzy.

Gra Psychonauts 2 ma ukazać się jesienią 2018 roku. Tytuł zmierza na komputery PC (obsługiwane przez systemy operacyjne z rodzin Windows, Linux i Mac OS) oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Psychonauts 2 to trójwymiarowa platformówka tworzona przez studio Double Fine. Gracz wciela się w telepatę podróżującego do wnętrz cudzych umysłów. Tam musi eksplorować mapy, omijać przeszkody i pułapki, walczyć z wrogami, zbierać przedmioty oraz rozwiązywać zagadki. Pomaga mu w tym cały wachlarz nadnaturalnych zdolności specjalnych.