autor: Włodarczak Adam
Powstaje nowe środowisko graficzne - artefact engine
Po raz kolejny doskonale sprawdza się powiedzenie, że Polak potrafi! Grupa młodych i ambitnych programistów – jak sami określają siebie absolwenci wyższej uczelni we Wrocławiu – po dwuletnich, intensywnych pracach nad graficznym środowiskiem artefact engine oraz edytorem graficznym art(e)factory, zaprezentowała pierwsze efekty swoich prac. Trzeba przyznać, że to co pokazano robi duże wrażenie!
Po raz kolejny doskonale sprawdza się powiedzenie, że Polak potrafi! Grupa młodych i ambitnych programistów – jak sami określają siebie absolwenci wyższej uczelni we Wrocławiu – po dwuletnich, intensywnych pracach nad graficznym środowiskiem artefact engine oraz edytorem graficznym art(e)factory, zaprezentowała pierwsze efekty swoich prac. Trzeba przyznać, że to co pokazano robi duże wrażenie!
Według rodzimych programistów, artefact engine jest zaawansowanym graficznym środowiskiem ramowym wykorzystującym DirectX9 i opracowywanym dla potrzeb budowy gier nowej generacji, gdzie szczegółowość wirtualnego świata gry będzie przypominać otaczającą nas rzeczywistość. Innowacyjny system wielowymiarowej animacji szkieletowej, renderowanie scen z użyciem dowolnej liczby źródeł światła, 64-bitowy potok renderujacy, rozbudowany i wysoce wyspecjalizowany system edycji kości, porównywalny z innymi komercyjnymi edytorami 3D, a także wielostopniowy, dynamicznie obliczany „Level Of Detail” dla terenu – to zaledwie kilka wybranych zalet omawianego silnika.
artefact engine i art(e)factory są całkowicie oparte na platformie .NET i programowane w języku C#.
Do powyższego utalentowani autorzy przygotowują specjalistyczny edytor graficzny, art(e)factory. Dzięki niemu będzie można w ułatwiony sposób projektować i kontrolować – w czasie rzeczywistym – całe środowisko gry. Zdaniem twórców, dwuletnie prace nad tym dziełem nie poszły na marne i udało się zbudować coś naprawdę potężnego.
Co więcej, po zakończeniu prac nad technologią grupa planuje stworzyć własną grę akcji z elementami RPG osadzoną w świecie fantasy, której scenariusz wykracza poza jeden tytuł .
Nasi kreatywni rodacy są przekonani, że skupili się głównie na tych elementach, które z reguły są ignorowane przez innych producentów, ponieważ wymagają zbyt dużego nakładu czasu. Każdy z Was może przekonać się osobiście, że nie są to słowa rzucone na wiatr wchodząc na oficjalną witrynę internetową. Znajdziecie tam obrazki oraz ciekawe filmy demonstracyjne, prezentujące możliwości tego silnika. Ostateczne zakończenie prac nad nim planowane jest na bliżej nieokreślony 2006 rok.