autor: Daniel Kazek
Potrzebny sequel - dziesięć gier według RetroGaming
Nie ulega wątpliwości, iż obecnie mamy do czynienia z erą bezpośrednich sequeli. Co widać na listach przebojów, część z takich programów, godnie zastępuje swoich poprzedników, gorzej jeżeli twórcom ta sztuka się nie udała. Wówczas, zwykło się mówić o tzw. odcinaniu kuponów.
Nie ulega wątpliwości, iż obecnie mamy do czynienia z erą bezpośrednich sequeli. Co widać na listach przebojów, część z takich programów, godnie zastępuje swoich poprzedników, gorzej jeżeli twórcom ta sztuka się nie udała. Wówczas, zwykło się mówić o tzw. odcinaniu kuponów.
Są jednak produkcje dla wielu kultowe, które dziwnym zbiegiem okoliczności, nie zostały sklasyfikowane przez swoich twórców lub nowych inwestorów, jako materiał do dalszej obróbki. O taką listę dziesięciu najbardziej pożądanych programów pokusił się serwis RetroGaming, a konkretnie jego niezmordowany właściciel stale czuwający nad pamięcią odwiedzających.
Celem owego zestawienie było wyszczególnienie tytułów, które według autora, zasługują na rzeczywistą kontynuację i korzystanie z możliwości dzisiejszej technologii. Przyjrzyjmy się im więc:
- Nights Into Dreams
- Beyond Good and Evil
- Guardian Heroes
- Kid Icarus
- Comix Zone
- Chrono Trigger
- Skies of Arcadia
- Sonic CD
- Grim Fandango
- American McGee's Alice
Nights Into Dreams - gracz wciela się w Elliota Edwardsa lub Clarisę Sinclair, dzieci z miasta Twin Seeds. W snach przenoszą się one do Nightopii, krainy zawładniętej przez okrutnego Wizemana. Mieszkańcy proszą naszych bohaterów o pomoc.
Beyond Good and Evil - akcja rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości na planecie Hyllis zamieszkałej przez pokojową nację Hyllian. Świat ten najechała agresywna i niszczycielska obca rasa, chcąc przejąć kontrolę nad jej mieszkańcami. Główną bohaterką tej produkcji jest młoda reporterka o imieniu Jade, a spotykamy ją w chwili, gdy walczy z najeźdźcami w obronie wyspy na której mieszka. Na skutek utraty przytomności i doświadczonych wizji, podejrzewa, że za inwazją kryje się dużo więcej niż otwarcie mówi rząd. Rozpoczyna więc własną krucjatę.
Guardian Heroes - typowa bijatyka w starym stylu. W akcji bierze udział czwórka wojowników, charakteryzujących się odmiennymi możliwościami na polu walki. Ich celem jest odzyskanie legendarnego miecza.
Kid Icarus - produkcja z 1986 roku, przedstawiająca losy młodego adepta sztuki wojennej imieniem Pit. Jego zadaniem jest oswobodzenie księżniczki, porwanej przez potwora pragnącego całkowitej dominacji nad krainą zwaną Angel Land.
Comix Zone - głównym bohaterem jest Sketch Turner, niedoceniony twórca komiksów mający za swojego przyjaciela... szczura. Podczas gwałtowny burzy ożywiony zostaje fikcyjny Mortus, a sam Turner uwięziony we własnej, obrazkowej twórczości.
Chrono Trigger - kierujemy poczynaniami młodzieńca imieniem Chrono. Przygodę rozpoczynamy w roku 1000, jednak dzięki niezwykłym podróżom czasoprzestrzennym trafiamy również np. w okres prehistoryczny, w apokaliptyczną przyszłość, a nawet na Koniec Czasu. Głównym celem rozgrywki jest powstrzymanie straszliwego Lavosa przed dokumentnym zniszczeniem planety
Skies of Arcadia - tradycyjne japońskie cRPG przenoszące gracza w podniebny świat Arcadii, gdzie niepodzielnie panuje imperium Valua. Do Vyse i Aika - dwójki piratów dołącza wiedziona tajemniczą misją Fina. Razem postanawiają rozprawić się z chciwym hegemonem.
Sonic CD - kolejne przygody tytułowego jeża, utrzymane w konwencji platformówki. Dr. Robotnik pragnie podbić świat manipulując czasem, a my oczywiście musimy mu w tym przeszkodzić. Gra znana również pod nazwą Sonic the Hedgehog CD.
Grim Fandango - akcja toczy się w pośmiertnej krainie, do której trafiają nasze umęczone pobytem na ziemi dusze. My wcielamy się w postać jednego z agentów śmierci - Manny’ego Calavera, który zajmuje się nowo przybyłymi. Od pewnego czasu coś jednak nie gra w tym wyimaginowanym świecie, a gracz musi dowiedzieć się co jest tego przyczyną.
American McGee's Alice - krwawa adaptacja baśni Alicja w Krainie Czarów, w której Alicja musi rozprawić się ze złą Królową Kier przy pomocy całego arsenału zabójczej broni. Gra powstała na bazie silnika z Quake III Arena.