autor: Artur Falkowski
Popularność Xbox LIVE Marketplace rośnie z miesiąca na miesiąc
Chociaż Microsoft nie kwapi się z wyjawieniem przychodów generowanych przez Xbox LIVE Marketplace, przyznaje, że korzystanie ze wspomnianej usługi zwiększa się z miesiąca na miesiąc o kilkanaście-kilkadziesiąt procent. Dzieje się tak głównie za sprawą systemu wypożyczania filmów online, który wystartował w Stanach Zjednoczonych w listopadzie ubiegłego roku.
Chociaż Microsoft nie kwapi się z wyjawieniem przychodów generowanych przez Xbox LIVE Marketplace, przyznaje, że korzystanie ze wspomnianej usługi zwiększa się z miesiąca na miesiąc o kilkanaście-kilkadziesiąt procent. Dzieje się tak głównie za sprawą systemu wypożyczania filmów online, który wystartował w Stanach Zjednoczonych w listopadzie ubiegłego roku.
Obecnie oferta serwisu obejmuje filmy i seriale o łącznej długości ponad dwóch tysięcy godzin. Microsoft wciąż stara się podpisywać kolejne umowy i sukcesywnie ją rozszerzać. Aktualnie dąży do tego, by zdobyć więcej filmów familijnych i przeznaczonych dla dzieci i młodzieży.
Jak możemy przeczytać w artykule zamieszczonym w gazecie New York Times, Microsoft przyczyn sukcesu upatruje w tym, że dzięki X360 fani gier mogą wykorzystać konsolę jako domowe centrum rozrywki, umożliwiające między innymi odtwarzanie filmów i seriali w rozdzielczości HD.
Wspomniana usługa niestety nie funkcjonuje jeszcze poza granicami Ameryki. Według nieoficjalnych informacji czynione są przymiarki do rozszerzenia ją na Europę. Nie podano jednak żadnych konkretów w tej sprawie, tłumacząc się problemami z prawami autorskimi, które różnią się pomiędzy europejskimi krajami.