autor: Marek Grochowski
Ponad milion sprzedanych PS3 w Japonii
Najnowsza konsola Sony nie przypadła zbytnio do gustu odbiorcom z Kraju Kwitnącej Wiśni. Wskazują na to badania rynkowe, jakie przeprowadziła ostatnio korporacja Enterbrain, firma odpowiedzialna m.in. za wydawanie popularnego magazynu Famitsu.
Najnowsza konsola Sony nie przypadła zbytnio do gustu odbiorcom z Kraju Kwitnącej Wiśni. Wskazują na to badania rynkowe, jakie przeprowadziła ostatnio korporacja Enterbrain, firma odpowiedzialna m.in. za wydawanie popularnego magazynu Famitsu.
Według danych zgromadzonych przez wymienione wyżej przedsiębiorstwo w Japonii rozeszło się dotąd zaledwie 1,1 mln sztuk PlayStation 3, co w porównaniu ze znakomitą sprzedażą konkurencyjnego Wii, zbliżającego się do pułapu 3 mln, można nazwać najdelikatniej sporym rozczarowaniem. Tym bardziej, że maszynka Sony jest obecna na azjatyckim rynku już od listopada ubiegłego roku. Najpopularniejszymi tytułami, które zakupili japońscy posiadacze PS3, były: Gundam Musou (280 tys. sprzedanych egzemplarzy), Ridge Racer 7 (140 tys.) oraz Gundam Target in Sight (138 tys.).
Dla odmiany w pozostałych częściach świata next-gen radzi sobie o wiele lepiej. Aby osiągnąć milionową sprzedaż w Europie, wystarczyło mu zaledwie 9,5 tygodnia. W Ameryce z kolei niedawna obniżka ceny urządzenia przyczyniła się do dwukrotnego wzrostu jego popularności. O tym, że Sony nie zamierza oddać pola rywalom, świadczą również plany wprowadzenia na rynek tzw. Starter Packa oraz nowej wersji sprzętu, wzbogaconej o 120-gigabajtowy dysk twardy.