autor: Grzegorz Rosa
Polskie studio stworzy grę na podstawie książki Stanisława Lema
Rodzime studio Starward Industries zakupiło prawa licencyjne do jednej z najważniejszych książek Stanisława Lema (przypuszczalnie Solaris). Jej fabuła zostanie opowiedziana językiem pierwszoosobowej przygodówki na PC, PS4 i XOne.
Po trylogii wiedźmińskiej, stworzonej na podstawie słynnej sagi Andrzeja Sapkowskiego, przyszedł czas na grę opartą na literaturze innego polskiego autora, mianowicie specjalizującego się w science fiction Stanisława Lema. Jego literacki dorobek zainteresował rodzime studio Starward Industries, które zamierza wyprodukować grę na bazie jednej z jego najpopularniejszych książek.
Nie zdradzono, do której z powieści zakupiono prawa, lecz podany przez dewelopera opis może być dla nas pewną wskazówką. Tło fabularne skupi się na misji badawczej astronautów. Prowadzone przez nich śledztwo przeobrazi się w walkę o własne życie. Będzie to gra przygodowa z widokiem FPP, która poruszy dość poważną tematykę – spróbuje odpowiedzieć na pytanie o „miejsce gatunku ludzkiego we wszechświecie”. Wiele wskazuje na to, że chodzi o książkę Solaris – jej kwintesencją było to, że ludzie nie podróżują w kosmos w poszukiwaniu obcych cywilizacji, a z chęci odkrycia lustrzanych odbić człowieczeństwa.
Pierwsza z gier Starward Industries ma mocno odzwierciedlać klimat twórczości Stanisława Lema – poprzez retrofuturystyczną oprawę graficzną (zbudowaną na silniku Unreal Engine 4) oraz właściwą muzykę, rys psychologiczny bohaterów i dialogi. Wyjątkowość gry ma wynikać z wyważenia rozrywki, sztuki i wciągającej historii, przeznaczonej wyłącznie dla pojedynczego gracza.
Chociaż dla firmy Starward Industries to pierwsze kroki w dziedzinie tworzenia gier, w jej skład wchodzą doświadczeni deweloperzy. Prezesem i szefem projektu jest Marek Markuszewski (były starszy producent w CD Projekt RED), a reszta osób odpowiedzialnych za design pracowała w takich znanych studiach jak Reality Pump, Bloober Team, CD Projekt RED oraz Techland.
Deweloper zamierza nie tylko korzystać z doświadczeń swoich pracowników, ale także z pomocy społeczności fanów. Celem jest zaangażowanie graczy w rozwój projektu od samego początku. Dlatego jest niemal pewne, że tytuł pojawi się na Steamie we wczesnym dostępie. Pomysł ten będzie realizowany przy każdej następnej grze, bowiem spółka chce pracować w modelu GDaaS (Game Development as a Service – tworzenie gier jako usługa).
Wiemy już, że debiutancka produkcja Starward Industries ukaże się na najważniejszych platformach: PC, Xboksie One i PlayStation 4. Na oficjalną datę premiery musimy jeszcze poczekać.