Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 lipca 2024, 14:00

Polskie Angst: A Tale of Survival zapowiedziane. Mroźny survival zmierza do wczesnego dostępu oraz na konsole

Angst: A Tale of Survival trafi do wczesnego dostępu na początku 2025 roku, jako debiut polskiego studia Cherrypick Games na PC i konsolach oraz rynku premium.

Źródło fot. Cherrypick Games.
i

Polski survival Angst: A Tale Of Survival zmierza na Steama oraz konsole. Studio Cherrypick Games szykowało się do zapowiedzi swojej nowej produkcji od wielu miesięcy. Dziś warszawski zespół zaprezentował najnowszy projekt na pierwszym zwiastunie.

  1. Angst: A Tale of Survival na Steamie

Zgodnie z tytułem, Angst: A Tale of Survival skupi się na silnym niepokoju wywołanym sytuacją (lub ogólnie życiem). W tym przypadku bohater gry będzie miał bardzo dobry powód do zaniepokojenia, kiedy obudzi się sam w opuszczonej chacie po gwałtownej burzy śnieżnej.

Celem, rzecz jasna, będzie przetrwanie – przynajmniej na tyle długo, by odkryć tajemnice regionu Hopeward Hollow i poznać powód, dla którego znaleźliśmy się w tym nieprzyjaznym miejscu. Polowanie, zbieractwo, łowienie ryb, crafting, różne biomy – te i inne elementy typowe dla survivali znajdą się również w Angst.

Jednakże tym razem zamiast popularnej perspektywy TPP gra stawia bardziej na widok z góry, podobnie jak w innej, kultowej już polskiej produkcji: Darkwood. Skojarzenia z nią może też wzbudzić nacisk położony na fabułę… oraz, jeśli wierzyć karcie gry na Steamie, nieco elementów grozy (choć na razie nie zapowiada się, by te były tak wyraziste jak w dziele „zawieszonego” studia Acid Wizard). Całość zostanie utrzymania w konwencji roguelite’a.

Angst: A tale of Survival ukaże się we wczesnym dostępie na początku 2025 roku. Będzie to pierwszy tytuł studia stworzony nie z myślą o urządzeniach mobilnych (dla których przez 10 lat zespół Cherrypick Games przygotował 23 projekty, które pobrano ponad 30 milionów razy).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej