autor: Radosław Grabowski
Polska gra Infernal zrobi użytek z kart fizycznych, wyposażonych w chip AGEIA PhysX
Akceleratory fizyczne stały się faktem, ponieważ na rynku dostępne już są karty z wbudowanym procesorem PhysX marki AGEIA Technologies. Przedstawiciele tej firmy przy okazji ogłosili, że z opracowanej przez nich technologii korzystają ludzie z polskiego studia developerskiego Metropolis Software podczas tworzenia nowego produktu elektroniczno-rozrywkowego.
Akceleratory fizyczne stały się faktem, ponieważ na rynku dostępne już są karty z wbudowanym procesorem PhysX marki AGEIA Technologies. Przedstawiciele tej firmy przy okazji ogłosili, że z opracowanej przez nich technologii korzystają ludzie z polskiego studia developerskiego Metropolis Software podczas tworzenia nowego produktu elektroniczno-rozrywkowego.
Mowa o pozycji, nazwanej Infernal i mającej być grą akcji, używającą do prezentowania wirtualnych wydarzeń perspektywy trzeciej osoby. Scenariusz przywodzić będzie na myśl kasowe filmy sensacyjne – ujrzymy zatem strzelaniny, pościgi, gadżety z dziedziny high tech etc. Ponadto zobaczymy wiele dopracowanych lokacji, czyli np. alpejskie wioski, średniowieczne zamczyska i obszary przemysłowe. Główny bohater napotka oczywiście inteligentnych przeciwników i bardzo interaktywne środowisko. Naturalnie posiadacze komputerów, wyposażonych w chip PhysX, doświadczą niesamowitych wrażeń w związku z realistycznym systemem fizycznym.
Jednakże najprawdopodobniej Infernal (z angielskiego: piekielny, diabelski itp.) to po prostu inna (zapewne eksportowa) nazwa zapowiedzianej już wcześniej przez polskich developerów gry, zatytułowanej Diabolique: License to Sin. Wskazuje na to chociażby ten sam wydawca (korporacja Playlogic) i identyczny termin premiery (druga połowa 2006 roku).