Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 lipca 2015, 11:22

autor: Piotr Doroń

Pokemon Shuffle – pokemonowe match-3 trafi na Androida i iOS

Firma Nintendo zadecydowała o przeniesieniu gry logicznej typu match-3 Pokemon Shuffle na urządzenia mobilne z systemami Android oraz iOS. Produkcja, wydana oryginalnie na konsoli 3DS, zostanie udostępniona posiadaczom smartfonów i tabletów jeszcze w tym roku.

Pokemon Shuffle – jedna z najpopularniejszych, tegorocznych gier wydanych na konsolę przenośną 3DS w ramach platformy eShop – zadebiutuje w niedalekiej przyszłości na smartfonach i tabletach z systemami Android oraz iOS. Produkcja, stworzona przez japońskie studio Genius Sonority (Pokemon Battle!) i wydana przez firmę Nintendo, trafi na urządzenia mobilne w modelu darmowym z mikropłatnościami.

Pokemon Shuffle to połączenie gry logicznej typu match-3 z typową, RPG-ową odsłoną serii Pokemon (pokroju klasycznych Pokemon Red i Blue). W grze wcielamy się w trenera tytułowych stworków i przemierzamy świat z zamiarem „złapania ich wszystkich”. Kolekcjonowanie dzikich pokemonów odbywa się poprzez udział w logicznych starciach, polegających na łączeniu podobizn stworków w grupy liczące trzy i więcej elementów.

Ikonki umieszczone na polu gry odpowiadają pokemonom, które w danym momencie wchodzą w skład naszej drużyny. W efekcie gracz aktywuje przypisane im ataki specjalne, zadając obrażenia przeciwnikowi. Każdy ruch warto dobrze przemyśleć, gdyż ich liczba jest ograniczona. A im dalej w las, tym trudniej o zwycięstwo.

Pokemony biorące udział w walkach zdobywają doświadczenie i awansują na wyższe poziomy, zwiększając swoje statystyki. W końcu też ewoluują, stając się jeszcze potężniejszymi istotami. Duże znacznie w grze ma dobór właściwych członków drużyny, w skład której mogą wchodzić maksymalnie cztery stworki.

Oryginał na konsolę Nintendo 3DS spotkał się z chłodnym przyjęciem. Głównym tego powodem były źle zbalansowane mikropłatności oraz system energii, ograniczający w sztuczny sposób czas, jaki można spędzić w grze (chyba że decydowaliśmy się płacić za uzupełnienia). Obecnie nie wiemy, czy firma Nintendo i studio Genius Sonority wprowadzą w tym zakresie jakieś zmiany.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej