autor: Michał Kułakowski
Pokemon Shield i Pokemon Sword – zwiastun rozgrywki i data premiery
Studio Game Freak podało datę premiery gier Pokemon Shield i Pokemon Sword, a także opublikowało ich nowy zwiastun prezentujący przebieg zabawy oraz elementy rozgrywki niewidziane do tej pory w serii. Obie produkcje ukażą się wyłącznie na konsoli Nintendo Switch.
Japońskie studio Game Freak podzieliło się z fanami nowymi informacjami na temat dwóch kolejnych odsłon serii Pokemon, które zostały zapowiedziane w lutym tego roku. Z opublikowanego zwiastuna dowiedzieliśmy się, że Pokemon Shield i Pokemon Sword zadebiutują równocześnie 15 listopada tego roku na konsoli Nintendo Switch. Gry, które różnią się od siebie zawartością, taką jak rodzaj dostępnych pokemonów, będą tradycyjnie sprzedawane osobno, ale producenci przewidują także wypuszczenie kolekcjonerskiego dwupaku.
Trailer zawiera także szereg nowych informacji na temat przebiegu rozgrywki w obu grach oraz posiadanych przez nie unikalnych elementów zabawy, które do tej pory nie były obecne w serii. Podczas przygody zwiedzać będziemy nowy region o nazwie Galar, który wzorowany jest na Wielkiej Brytanii i innych europejskich krajach. Po Pokemonie Sun i Moon gry wracają do tradycyjnego modelu zabawy, w którym odwiedzamy szereg wyspecjalizowanych sal trenerskich. Po pokonaniu ich mistrza zdobywamy specjalną odznakę. Walki w Galar odbywają się jednak przy udziale wiwatującej publiczności na ogromnych stadionach sportowych, co nadaje im zupełnie nowy charakter.
Jak wiemy, Pokemon Shield i Pokemon Sword korzystają z nowego trójwymiarowego silnika graficznego stworzonego z myślą o Nintendo Switch. W wybranych lokacjach, takich jak np. miasta, kamera będzie automatycznie śledziła naszego bohatera, ale w tzw. dzikiej strefie, a więc dużej, różnorodnej i otwartej planszy łączącej kluczowe miejsca Galar, gracze będą mogli nią swobodnie operować tak jak w klasycznych grach TPP. Co więcej, po raz pierwszy w głównej odsłonie serii dzikie stworki będą widoczne w trakcie eksploracji. Kończy się tym samym epoka losowych spotkań z pokemonami w wysokiej trawie, które były wyznacznikiem cyklu od czasu jego początków na konsoli Game Boy. Niektóre pokemony nadal mogą jednak ukryć się przed naszym wzrokiem lub zwyczajnie uciec, starając się je złapać będziemy musieli więc mieć oczy szeroko otwarte. Rodzaj i liczba pojawiających się pokemonów zależeć będzie od dynamicznie zmieniającej się pogody oraz pory dnia.
Kolejną nowością będzie system Dynamax. To unikalny fenomen występujący tylko w Galar, pozwalający na krótką chwilę powiększyć naszego pokemona do monstrualnych rozmiarów. Opcji takiej możemy użyć tylko raz w trakcie pojedynku. Po użyciu Dynamax statystyki stworka rosną w znaczący sposób, a jego ataki przyjmują silniejszą formę. Ten niezwykły power-up trwa jednak maksymalnie trzy tury. Wcześniej nieobecnym i interesującym elementem zabawy wieloosobowej będą rajdy, a więc niezwykle trudne walki z pokemonami znajdującymi się w permanentnym stanie Dynamax. We wspólnym pojedynku z przeciwnikiem weźmie udział maksymalnie czterech graczy. Po pokonaniu celu otrzymamy szansę na jego złapanie.