Poi - trójwymiarowa retro platformówka zadebiutowała w Steam Early Access
Do sprzedaży w Steam Early Access trafiła gra Poi, czyli trójwymiarowa platformówka wzorowana na przedstawicielach tego gatunku z lat 90. ubiegłego wieku.
Niezależne studio PolyKid pracuje obecnie nad pecetową trójwymiarową platformówką zatytułowaną Poi. Projekt osiągnął już na tyle zaawansowane stadium, że autorzy zdecydowali się rozpocząć sprzedaż wczesnej wersji poprzez Steam Early Access. Twórcy chcą w ten sposób uzyskać dodatkowe środki na produkcję, jak również wykorzystać sugestie graczy do ulepszenia swojego dzieła. Z okazji premiery cena została obniżona do 10,04 euro, czyli w przeliczeniu 42 złotych, a po 13 listopada podskoczy do 14,99 euro (64 zł).
W grze wcielamy się w chłopca (lub dziewczynkę), którego marzeniem jest zostać tzw. Mistrzem Odkrywców. Jego nauczycielem jest obecny posiadacz tego tytułu i nakazuje on bohaterowi udanie się na wyprawę po tytułowej krainie Poi w celu odnalezienia legendarnych złotych medalionów. Jeśli zgromadzi je wszystkie, to uczeń zostanie uznany za godnego zostania następcą swojego mentora.
Poi wzorowane jest na trójwymiarowych platformówkach z lat 90-tych ubiegłego wieku. Podczas zabawy eksplorujemy więc duże mapy, gęsto wypełnione przedmiotami do zabrania i przeszkodami do pokonania. Kierowany przez nas chłopiec dysponuje imponującym talentem akrobatycznym i potrafi m.in. wykonywać wysokie skoki, salta i wślizgi, jak również odbijać się od ścian, chodzić po linach oraz nurkować na duże głębokości.
Istotną rolę odgrywa także kolekcjonowanie sprzętu odkrywcy, ułatwiającego radzenie sobie z napotykanymi wyzwaniami. Podczas zabawy rozwijamy również samego bohatera, wydając zgromadzone punkty doświadczenia na odblokowywanie nowych umiejętności. Raz ukończone poziomy możemy przechodzić wielokrotnie w celu uzyskiwania jak najlepszych czasów, by potem porównać, dzięki sieciowym rankingom, nasze osiągnięcia z tymi wypracowanymi przez resztę społeczności.
Obecnie Poi powstaje wyłącznie z myślą o PC, choć w przyszłości autorzy chcieliby także opracować edycje na inne platformy. Na razie jednak koncentrują się na wydaniu pecetowym. Twórcy szacują, że prace nad projektem powinny dobiec końca w pierwszej połowie przyszłego roku. Ponadto eksperymentują z dodaniem trybu kooperacyjnego, choć na razie nie są pewni, czy zdecydują się na umieszczenie go w grze.