autor: Łukasz Klimkiewicz
Podsumowanie Warsaw Games Week 2015
Warsaw Games Week 2015 to prawie 20 tysięcy odwiedzających, ponad 500 stanowisk z najnowszymi grami, gwiazdy YouTube i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Pierwsza edycja WGW to jeszcze nie konkurencja dla Poznań Game Areny, ale z pewnością duży sukces organizacyjny, marketingowy i rozrywkowy.
W niedzielny wieczór 25 października zakończyły się trzydniowe targi Warsaw Games Week 2015. Przybyła publiczność mogła zagrać w najnowsze tytuły ze stajni największych światowych producentów, przetestować PlayStation VR oraz spotkać się z youtuberami.
Organizatorzy podzielili targi Warsaw Games Week 2015 na dwie części. Pierwsza, w piątek, była otwarta jedynie dla dziennikarzy i osób, które kupiły droższe bilety VIP. Sobota i niedziela to część druga, czyli otwarta dla wszystkich zainteresowanych posiadających bilety normalne. Wśród największych partnerów imprezy Warsaw Games Week 2015 należy wymienić firmy Cenega, Microsoft, Sony Computer Entertainment Polska oraz Ubisoft. Swój wkład w organizację miały również Nintendo oraz Logitech. Łącznie na targach gracze mogli bawić się przy ponad 500 stanowiskach. Obecni byli też popularni youtuberzy zajmujący się grami wideo - Izak, Rezigiusz, ROJO czy JDabrowsky.
Co najważniejsze w związku z Warsaw Games Week 2015 to oczywiście najnowsze gry. Tych nie brakowało i każdy z głównych organizatorów zapewnił fanom wirtualnej rozrywki ogromną dozę wrażeń. Zagrać można było w Street Fighter V, Just Cause 3, NBA 2K16 w strefie Cenegi; Uncharted 4: Kres Złodzieja, Star Wars: Battlefront oraz Call of Duty: Black Ops III w strefie PlayStation; Mirror's Edge Catalyst, Rise of the Tomb Raider, Forza Motorsports 6 oraz Minecraft w strefie Xboksa; Assassin’s Creed: Syndicate, Anno 2205 i Tom Clancy’s: Rainbow Six Siege w strefie Ubisoftu. Jedną z największych atrakcji targów była możliwość przetestowania PlayStation VR, okularów pozwalających graczowi "przenieść się" do wirtualnego świata rozgrywki.
Prawie 20 tysięcy – tyle osób odwiedziło przez trzy dni tragi Warsaw Games Week 2015. Wśród nich znaleźli się nie tylko tzw. hardcorowi gracze, chcący wiedzieć jak najwięcej o najnowszych tytułach z pierwszej ręki, ale również rodziny z dziećmi, bawiące się na stoiskach w strefach sportowych, muzycznych, samochodowych czy kinowych z przedpremierowymi pokazami filmów dla najmłodszych.
Na targach obecni byli Mateusz Araszkiewicz i Szymon Liebert z tvgry.pl, którzy przygotowali swoje podsumowanie imprezy.