Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2012, 18:11

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (26 listopada - 2 grudnia)

Podczas rozpoczętego 26 listopada tygodnia w rodzimi dystrybutorzy ponownie nie byli zbyt aktywni. Większym wigorem wykazali się polscy deweloperzy zapowiadając pecetową strategię wojenną oraz wypuszczając futurystyczną grę wyścigową na urządzenia mobilne z systemem iOS.

Autorzy Afterfall: InSanity mają spore problemy prawne. - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (26 listopada - 2 grudnia) - wiadomość - 2012-12-02
Autorzy Afterfall: InSanity mają spore problemy prawne.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co w ciągu ostatnich siedmiu dni wydarzyło się na polskim rynku. Tym razem rodzimy dystrybutorzy ponownie się nie popisali i działo się niewiele. Co nie znaczy, że nie znaleźliśmy kilku godnych uwagi ciekawostek.

Zapowiedzi wydawnicze

Skyrim Premium

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (26 listopada - 2 grudnia) - ilustracja #2

Firma Cenega zapowiedziała wydanie Skyrim Premium. Ten obfity w bonusy produkt trafi do sprzedaży 7 grudnia na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. W pudełku poza podstawową wersję gry znajdziecie:

  1. Drukowaną mapę,
  2. Koszulkę z symbolem imperium,
  3. Powieść autorstwa Grega Keyesa,
  4. 6 pocztówek z grafikami koncepcyjnymi,
  5. Płytę DVD z m.in. wywiadami, poradnikiem i zwiastunami.

Pozostałe wieści

Wrzesień '39 - polska gra strategiczna o Kampanii Wrześniowej w fazie beta

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (26 listopada - 2 grudnia) - ilustracja #3

Specjalizujące się w turowych strategiach łódzkie studio Wastelands Interactive (autorzy m.in. World War 2: Road to Victory oraz Storm over the Pacific) poinformowało, że prace nad grą Wrzesień ’39 weszły w fazę beta. Na zachodzie produkcja wydana zostanie pod tytułem Fall Weiss.

Cechy, jakie posiadać ma gra:

  1. Możliwość wprowadzenia własnej strategii dla polskiej armii,
  2. Aspekt edukacyjny,
  3. Historyczne typy jednostek takie jak Ułani, Stukasy czy Panzery,
  4. Dowódcy zwiększający możliwości bojowe jednostek,
  5. Ponad 700 wiernie odwzorowanych historycznych jednostek z autentyczną fotografią,
  6. Alternatywna kampania z linią obrony opartą na wielkich rzekach,
  7. Mapa Polski i okolic na ponad dwudziestu tysiącach hexów.

Jak uruchomić polską wersję gry Baldur’s Gate: Enhanced Edition?

Szef zespołu odpowiedzialnego za rodzimą wersję grę Baldur’s Gate: Enhanced Edition, ujawnił sposób na uruchomienie polskiej wersji językowej. Przypomnijmy, że oficjalnie tytuł jest dostępny po angielsku, a łatka polonizująca ma zostać udostępniona w przyszłym tygodniu.

Polska gra Flashout 3D na Appstore

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (26 listopada - 2 grudnia) - ilustracja #4

W tym tygodniu premierę miała miejsce przeznaczona na system iOS gra Flashout 3D, czyli futurystyczne wyścigi autorstwa katowickiego studia Jujubee. Produkcja dostępna jest w App Store w cenie 1,79 euro. W przyszłym roku ukażą się wersje na PC i Androida.

Gry firmy Capcom dołączyły do oferty Muve Digital

Cenega pochwaliła się, że oferta jej serwisu dystrybucji elektronicznej Muve poszerzyła się o gry firmy Capcom. Wśród tych produkcji można znaleźć m.in. Street Fighter X Tekken, Dark Void Zero czy Age of Booty.

Pozew Epic Games przeciwko polskiej spółce Nicolas Games

Stworzona przez Nicolas Games gra Afterfall: InSanity powstała w oparciu o technologię Unreal Engine 3. Autorzy silnika, czyli ludzie z Epic Games twierdzą, że polski deweloper nie uiścił do tej pory żadnych opłat licencyjnych. Dlatego podjęto decyzję o przekazaniu do sądu Północnej Karoliny pozwu, w którym amerykański producent domaga się wypłacenia zaległych należności oraz wycofania gry ze sprzedaży. Natomiast przedstawiciele Nicolas Games ogłosili, że spółka uregulowała zobowiązania wobec Epic Games Inc. jeszcze przed otrzymaniem informacji o pozwie w USA.

Raport Polskiego GameDevu o rodzimych deweloperach

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (26 listopada - 2 grudnia) - ilustracja #5

Grupa Polski GameDev opublikowała raport dotyczący rodzimych studiów produkujących gry. W badaniu wzięło udział kilkaset osób pracujących w polskich firmach tego typu. Pytano m.in. o poziom stresu, zadowolenie z warunków finansowych, czy atmosferę w pracy. Najwyższe oceny zebrały studia Artifex Mundi, Flying Wild Hog oraz Gamelion.

Ciekawe linki

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej