Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (25 czerwca - 1 lipca)
Branża gier odpoczywa po E3 i zbiera siły na gamescom, więc w tym tygodniu wieści nie było za dużo. Nie znaczy to jednak, że na rodzimym rynku nie działo się nic ciekawego. Pojawiło się kilka interesujących informacji i zebraliśmy je wszystkie dla Was w jednym miejscu.
Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co w ciągu ostatnich siedmiu dni wydarzyło się na polskim rynku. Branża korzysta z wakacyjnych upałów i powoli zbiera siły na targi gamescom, więc na razie nie ma co liczyć na zalew nowych informacji. Co nie oznacza oczywiście, że nie udało nam się wygrzebać kilku ciekawych wieści.
Zapowiedzi wydawnicze
Firma Techland ogłosiła, że wyda w naszym kraju grę miCoach. Ten stworzony przy współpracy z firmą Adidas produkt ukaże się w Polsce 13 lipca i wykorzysta kontrolery Kinect oraz Move. Cena wersji na Xboksa 360 wyniesie 179,90 złotych, podczas gdy posiadacze PlayStation 3 zapłacą 159,90 zł.
Natomiast rodzimy oddział Cenegi ujawnił zawartość i cenę Edycji Kolekcjonerskiej Resident Evil 6. Wydając 599,99 złotych poza samą grą otrzymamy:
- Steel Book Zombie
- Eksluzywny artbook w twardej oprawie z grafikami koncepcyjnymi
- Kod na Awatara dla posiadaczy Xbox 360 lub dynamiczny temat dla użytkowników PlayStation 3
- Bluzę z kapturem w klimacie gry (rozmiar uniwersalny)
- Zestaw wysokiej jakości aluminiowych emblematów
- Pudełko „Bomba z igieł”
Gry z czasopism
Do kiosków trafiło nowe wydanie magazynu Komputerowa Gratka, które ze 12,99 złotych oferuje pełną wersję gry:
- Francuska Czarownica
Poznaliśmy też zawartość numeru 8/2012 pisma CD-Action. Magazyn trafi sprzedaży 3 lipca w cenie 15,99 zł. Na dołączonej płytce znajdziecie pełne wersje gier:
- Afterfall: Insanity
- A New Beginning: Odrodzenie
- WRC: FIA World Rally Championship
Pozostałe wieści
W tym tygodniu dowiedzieliśmy się sporo na temat polskiego rynku gier. Firma analityczna Newzoo opublikowała bowiem obszerny raport, według którego przychody rodzimej branży mogą w tym roku sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO. Przeprowadzane badanie wykazało, że w naszym kraju jest 18,1 mln aktywnych Internautów w wieku od 10 do 65 lat i większość (11,8 mln, czyli 65%) z nich bawi się grami. Z ciekawszych danych warto też przytoczyć, że tylko 43% polskich graczy korzysta z konsol, co stawia je na samym końcu listy popularności w porównaniu z segmentem pecetowym (58 % - wersje pudełkowe i 44% - dystrybucja elektroniczna), społecznościowym (59%) i mobilnym (67%).
Ponadto, wreszcie na półki sklepowe polskich sklepów powróciły pudełka z Diablo III. Problemy z dostaniem tej gry pojawiły się już kilka dni po premierze, a ceny na serwisach aukcyjnych szybko poszybowały w górę. Pozostaje mieć nadzieję, że nowa dostawa zaspokoi potrzeby wszystkich chętnych.
Ciekawe linki
- Premiery gier w Polsce (18 – 22 czerwca)
- The Sims 3: Słodkie niespodzianki Katy Perry rządzą na PC. Top Empik - Tydzień 25
- Aktualizacja polskiego PS Store (Duels of the Planeswalkers 2013, Air Conflicts: Secret War, LEGO Batman 2)