autor: Radosław Grabowski
Początek przyszłego roku pod znakiem wojny z terroryzmem
Wydawca trójwymiarowej gry akcji pt. Stolen, czyli Hip Interactive, zakomunikował właśnie, że pod jego skrzydłami powstaje PeCetowa strategia czasu rzeczywistego o jakości grafiki 3D, porównywalnej z nowoczesnymi pozycjami typu FPS. Opracowywany produkt otrzymał „roboczą” nazwę Ghost Wars, a fundament całości stanowi autorski „silnik”.
Wydawca trójwymiarowej gry akcji pt. Stolen, czyli Hip Interactive, zakomunikował właśnie, że pod jego skrzydłami powstaje PeCetowa strategia czasu rzeczywistego o jakości grafiki 3D, porównywalnej z nowoczesnymi pozycjami typu FPS. Opracowywany produkt otrzymał „roboczą” nazwę Ghost Wars, a fundament całości stanowi autorski „silnik”.
Podstawą fabularną omawianego tytułu będzie wojna z terroryzmem na przełomie XX i XXI wieku. Przejmiemy więc kontrolę nad elitarnymi wojskami rządowymi, skierowanymi do likwidowania niebezpieczeństw w przeróżnych zakątkach globu ziemskiego. Pod naszą komendę trafią nie tylko siły lądowe (piechota i pojazdy), ale także oddziały powietrzne (śmigłowce i samoloty) oraz morskie (rozmaite łodzie). Naturalnie nie zabraknie rozjeżdżania ulicznych barykad przez czołgi, walących się zabudowań i efektownych eksplozji ładunków wybuchowych.
Interesującą opcją ma być kierowanie wybranymi jednostkami z perspektywy pierwszej osoby. Zatem jeśli zdołamy ustawić snajpera np. na szczycie kościelnej wieży, wówczas zyskamy możliwość samodzielnego celowania i „zdejmowania” wrogów. Potrzebna będzie więc zarówno umiejętność dowodzenia, jak i świetny refleks. Ponadto bardzo pożyteczne okaże się należyte dobieranie ekwipunku przed kolejnymi misjami.
Developingiem Ghost Wars zajmuje się węgierskie studio Digital Reality, czyli bastion autorów Desert Rats vs. Afrika Korps. Komercyjna premiera powinna natomiast nastąpić wraz z początkiem przyszłego roku.