autor: Tomasz Pyzioł
Po Alicji czas na krwawą Dorotkę
Twórcy krwawej przeróbki „Alicji w Krainie Czarów” – American McGee’s Allice, pracują nad kolejną adaptacją znanej baśni dla dzieci. Tym razem na warsztat wzięli klasyczną powieść dla młodzieży „Czarnoksiężnik z krainy Oz” Franka Bauma. Nie będzie to jednak miła i moralizująca opowiastka o Dorotce i jej psie Toto, którzy pomogli Strachowi na wóble odnaleźć rozum, Blaszanemu człowiekowi rozum, a Lwu odwagi. Akcja American McGee’s Oz cofnie się bowiem do wcześniejszych, mrocznych wydarzeń w krainie Oz, gdzie trwa nieustająca wojna między manchkinami, czarnoksiężnikami i wiedźmami.
Twórcy krwawej przeróbki „Alicji w Krainie Czarów” – American McGee’s Allice, pracują nad kolejną adaptacją znanej baśni dla dzieci. Tym razem na warsztat wzięli klasyczną powieść dla młodzieży „Czarnoksiężnik z krainy Oz” Franka Bauma. Nie będzie to jednak miła i moralizująca opowiastka o Dorotce i jej psie Toto, którzy pomogli Strachowi na wóble odnaleźć rozum, Blaszanemu człowiekowi rozum, a Lwu odwagi. Akcja American McGee’s Oz cofnie się bowiem do wcześniejszych, mrocznych wydarzeń w krainie Oz, gdzie trwa nieustająca wojna między manchkinami, czarnoksiężnikami i wiedźmami.
Każda ze stron posługiwać się ma swoistym arsenałem, np. manchkinowie budować będą przerażające machiny bojowe napędzane silnikami parowymi. Gracz wcieli się w człowieka wysłanego do krainy Oz w celu powstrzymania szaleńców przed ostateczną konfrontacją, która z pewnością doprowadziłaby do zniszczenia całego świata. Nad grą pracuje założony przez firmę American McGee zespół Carbon6, jednak na efekty będziemy musieli poczekać do 2004 roku.