Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2022, 09:55

Sprzedaż hitów PlayStation na PC

Sony jest zadowolone z wyników PlayStation w minionym roku fiskalnym. Uwzględnia to sprzedaż gier na PC, w tym God of War oraz Horizon: Zero Dawn.

Firma Sony Interactive Entertainment pochwaliła się sukcesami w ostatnim roku fiskalnym. Jim Ryan, prezes SIE, pokazał na przygotowanej prezentacji, jak bardzo rozrosła się marka PlayStation – tak pod względem wyników stricte finansowych (m.in. wzrost znaczenia monetyzacji i gier free-to-play), jak i jej rozpoznawalności oraz zainteresowania nabywców.

Co chyba jednak najciekawsze, Sony przedstawiło dane dotyczące sprzedaży swoich gier na komputerach osobistych.

PlayStation podbija PC

Do końca marca 2022 r. tylko Horizon: Zero Dawn przekroczyło próg miliona sprzedanych egzemplarzy – ostateczny wynik to 2,39 mln kopii. W półtora roku od debiutu (tj. od sierpnia 2020 r.) gra wygenerowała na PC 60 milionów dolarów przychodu.

Wydane na PC rok temu Days Gone dobiło tylko do 852 tysięcy sztuk (22,7 mln dol. przychodu). To przyzwoity wynik, aczkolwiek wypada on gorzej nie tylko na tle znacznie starszego Horizona. Również Kratos prześcignął dzieło zespołu Bend Studio. God of War w niecałe dwa miesiące od premiery na PC zakupiono 971 tys. razy. Gra wygenerowała przychód w wysokości 26,2 mln dol.

Źródło: Sony Interactive Entertainment.

Te wyniki mogą wydawać się skromne jak na wysokobudżetowe produkcje. Przynajmniej dopóki nie uzmysłowimy sobie, że mówimy o konwersjach gier konsolowych wydanych wiele lat temu na jedną z najpopularniejszych platform wszech czasów. Nawet najnowsze Days Gone ma na karku już trzy lata, a pierwszy Horizon obchodził w tym roku piątą rocznicę premiery na PlayStation 4.

Sony chce więcej gier na PC

W tym kontekście trudno się dziwić, że Sony uznaje swój debiut na pecetach za bardzo udany. Dlatego też firma zamierza dalej inwestować w rynek PC i przewiduje zwiększenie sprzedaży na tej platformie do 300 milionów dolarów. Byłby to prawie czterokrotny wzrost w porównaniu z minionym rokiem fiskalnym (80 mln dol.).

Sony bynajmniej nie zamierza ograniczać się do pecetów. Firma rusza też na podbój urządzeń mobilnych i rynku VR, a marki PlayStation zobaczymy nie tylko w grach.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej