PlayStation 4 znalazło już ponad 20 milionów nabywców
Firma Sony Computer Entertainment poinformowała, że jej najnowsza konsola, PlayStation 4, sprzedała się od listopada 2013 roku w 20,2 milionach egzemplarzy - z czego prawie dwa miliony znalazły nabywców w ostatnich dwóch miesiącach.
Firma Sony Computer Entertainment poinformowała, że do początku marca konsola PlayStation 4 sprzedała się łącznie w 20,2 milionach egzemplarzy. Oznacza to, że w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy platforma japońskiej korporacji znalazła prawie dwa miliony nowych nabywców, bowiem jeszcze w styczniu informowaliśmy o 18,5 miliona sprzedanych sztuk.
Według przedstawicieli firmy PlayStation 4 demonstruje najszybszy i najsilniejszy rozwój w całej historii tej rodziny konsol, niepowstrzymany przez ostatnie problemy z włamaniami do PlayStation Network. Prezes Sony Computer Entertainment, Andrew House, podziękował przy tej okazji wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu: „Jesteśmy niezmiernie wdzięczni fanom na całym świecie za niesamowite wsparcie, naprawdę zaszczyca nas fakt, że gracze wybierają naszą platformę jako najlepsze miejsce do grania. Jednocześnie nie przestajemy dążyć do zapewnienia naszym klientom niepowtarzalnych, interaktywnych doznań”. Możemy się spodziewać, że te wyniki będą szły w górę w miarę ukazywania się kolejnych tytułów ekskluzywnych na PlayStation 4. Przypomnijmy, że jeszcze w tym miesiącu na półki sklepowe ma trafić Bloodborne, RPG akcji od studia From Software, odpowiedzialnego za Dark Souls, zaś na 2015 rok zapowiedziane są jeszcze takie gry jak Uncharted 4: A Thief's End, No Man's Sky czy Everybody's Gone to the Rapture.
Jak donosiliśmy jeszcze w lutym, według analityków to właśnie PlayStation 4 ma największe szanse, by wygrać pojedynek konsol ósmej generacji. Przewidują oni, że platforma Sony w przeciągu najbliższych kilku lat może osiągnąć sprzedaż rzędu 80 milionów egzemplarzy, podczas gdy jej największy konkurent, Xbox One firmy Microsoft, zaliczy wynik o ponad 20 milionów słabszy. PlayStation 4 zadebiutowała w listopadzie 2013 roku, a obecnie jest dostępna w 123 krajach na całym świecie.