PlayStation 4 sprzedało się w ponad 60 milionach egzemplarzy
Jak podała firma Sony, konsola PlayStation 4 rozeszła się już w ponad 60 milionach egzemplarzy. Gry oraz oprogramowanie trafiły natomiast do niemal 488 milionów osób, czy to w wersji fizycznej, czy cyfrowej.
Właśnie zakończyła się konferencja Sony na E3, podczas której mieliśmy okazję obejrzeć mnóstwo tytułów, które już wkrótce pojawią się na konsolach tego japońskiego giganta. Wśród nich znalazły się produkcje, o których już słyszeliśmy, jak na przykład Uncharted: The Lost Legacy, Detroit: Become Human czy God of War, oraz zupełnie nowe, pokroju Hidden Agenda. Tak wielka impreza okazała się również dobrą okazją do wszelkiej maści podsumowań i ogłoszeń wyników sprzedaży. Jak podała wczoraj firma Sony w oficjalnym komunikacie, konsola PlayStation 4 do 11 czerwca bieżącego roku rozeszła się na całym świecie w 60,4 miliona egzemplarzy. Do tego samego dnia swoich odbiorców znalazło także 487,8 miliona kopii oprogramowania oraz gier przeznaczonych na platformę Sony. W liczbę tę wchodzą zarówno produkcje sprzedawane w sklepach na nośnikach fizycznych, jak i wersje cyfrowe, pobrane z PlayStation Store. Do osiągnięcia takiego wyniku w dużej mierze przyczyniły się największe bestsellery, wydane wyłącznie na konsolę PlayStation 4, takie jak Horizon Zero Dawn, Killzone: Shadow Fall czy Uncharted 4: A Thief's End.
Ponadto we wczorajszym komunikacie Sony potwierdzona została informacja sprzed niecałego miesiąca – pod koniec marca bieżącego roku platforma cyfrowa PlayStation Network miała 70 milionów aktywnych użytkowników (czyli logujących się przynajmniej raz w miesiącu) na całym świecie. Natomiast 26,4 miliona opłacało subskrypcję PlayStation Plus. Liczby te obejmują zarówno posiadaczy PlayStation 4, jak i PlayStation 3 oraz PlayStation Vita. Warto jeszcze wspomnieć, że wszyscy aktywni użytkownicy PlayStation 4 spędzają na tej platformie ogółem 600 milionów godzin tygodniowo.
Wyniki te mogą być powodem do dumy. Jak powiedział Andrew House, prezes i dyrektor generalny firmy Sony Interactive Entertainment:
Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym fanom na całym świecie, którzy wciąż wspierają PlayStation 4. Platforma ta jest obecnie u szczytu popularności, natomiast nadchodzące na nią produkcje w pełni wykorzystają jej moc. Jesteśmy zobowiązani do dalszego rozwoju „ekosystemu PlayStation 4”. Wkrótce lista produkcji dostępnych na PlayStation VR powiększy się. Wzbogacimy również nasze usługi sieciowe oraz będziemy wciąż aktualizować oprogramowanie. Nadal zamierzamy bowiem zapewniać najlepszą rozrywkę użytkownikom na całym świecie i dbać o to, by PlayStation 4 było najlepszą platformą dla graczy.
Jak zatem widać, gałąź elektronicznej rozrywki w firmie Sony nadal rozwija się bardzo prężnie. Jak długo ta tendencja zwyżkowa zostanie utrzymana? Czas pokaże.