autor: Marek Grochowski
PlayStation 3 z obsługą formatu DivX
Zaledwie przedwczoraj zastanawialiśmy się, czy konsola Microsoftu, Xbox 360, zostanie wzbogacona o obsługę formatu DivX, gdy tymczasem twórcy popularnej metody kompresji filmów ogłosili, że ich technologia zostanie zaimplementowana w konkurencyjnym next-genie PlayStation 3. Tym samym posiadacze urządzeń ze stajni Sony będą mogli cieszyć się zwiększoną funkcjonalnością swego sprzętu od razu po pobr
Zaledwie przedwczoraj zastanawialiśmy się, czy konsola Microsoftu, Xbox 360, zostanie wzbogacona o obsługę formatu DivX, gdy tymczasem twórcy popularnej metody kompresji filmów ogłosili, że ich technologia zostanie zaimplementowana w konkurencyjnym next-genie PlayStation 3. Tym samym posiadacze urządzeń ze stajni Sony będą mogli cieszyć się zwiększoną funkcjonalnością swego sprzętu od razu po pobraniu jednej z przyszłych aktualizacji oprogramowania PS3.
Firma DivX Inc., która ujawniła powyższą wiadomość opinii publicznej, podała również, że stworzone przez nią kodeki będą mogły być używane także przez twórców gier. Wystarczy, że zaopatrzą się oni w najnowszy, wydany 2 listopada zestaw narzędzi developerskich Software Development Kit 2.00, który zapewni im pełną kompatybilność w pracy z popularnym formatem wideo.
Nadal nie wyjaśniła się natomiast sprawa obsługi DivXa przez konsolę X360. Rozmowy na temat wdrożenia projektu do next-gena zza Atlantyku nie zakończyły się dotąd podpisaniem stosownej umowy. Wiele wskazuje jednak na to, że idąc za przykładem Sony, Microsoft również zdecyduje się na współpracę z DivX Inc.