autor: Marcin Skierski
PlanetSide 2 zaoferuje potyczki na mapach o rozmiarze 8 kilometrów kwadratowych
Dyrektor kreatywny gry PlanetSide 2 w wywiadzie dla serwisu PC Gamer ujawnił kilka informacji na jej temat. W kontynuacji popularnej strzelaniny MMO zagramy na mapach liczących nawet osiem kilometrów kwadratowych, a do walki będą mogły stanąć drużyny o zupełnie różnej liczebności.
Wygląda na to, że w strzelaninie MMO PlanetSide 2 będziemy toczyć bitwy na ogromnych mapach, a do walki staną drużyny niekoniecznie złożone z takiej samej liczby osób. Takie informacje w wywiadzie dla serwisu PC Gamer zdradził Matt Higby, dyrektor kreatywny gry.
W końcowym produkcie rozegramy starcia na kontynentach o powierzchni nawet 8 kilometrów kwadratowych. Tak ogromny obszar jest praktycznie niespotykany w sieciowych strzelaninach i można mieć pewne wątpliwości, czy sprawdzi się to w akcji. Należy jednak pamiętać, że naraz będą mogły ze sobą walczyć setki osób, a przemieszczanie się ułatwią pojazdy.
Aby jeszcze bardziej oddać skalę sieciowych potyczek w PlanetSide 2, wystarczy wspomnieć, że w świecie gry można trafić na dziedziniec miasta o wymiarach standardowej mapy z serii Call of Duty: Modern Warfare. Co więcej, niektóre bronie mają być efektywne nawet na dystansie jednego kilometra. W żadnym momencie nie powinniśmy czuć się bezpieczni, bo nawet przeciwnik oddalony o kilkaset metrów może stanowić zagrożenie.
Twórcy nie wykluczają, że gracze stoczą nieraz bardzo nierówne potyczki: „Czasem przyjdzie Wam walczyć w bitwach, gdzie 200 osób staje przeciw 30 żołnierzom”. Jest to spowodowane tym, że w jednej chwili zdecydowana większość zalogowanych graczy może należeć tylko do jednej ze stron konfliktu. W związku z tym dużo uwagi poświęca się balansowi tego typu starć, aby nawet mniej liczebna drużyna miała szanse z przeważającymi siłami wroga.
PlanetSide 2 to kontynuacja popularnej strzelaniny MMO z 2003 roku. Niedawno dowiedzieliśmy się, że będzie to kolejny przedstawiciel produkcji typu free-to-play, choć szczegóły dotyczące modelu płatności wciąż są ustalane i zostaną ogłoszone w przyszłości. Premiera pełnej wersji nie jest jeszcze znana, ale na przełomie bieżącego i następnego roku zostanie udostępniona beta.