Pisanie gier na PlayStation 3 jest proste
Sytuacja konsolowych gier multiplatformowych w przypadku PlayStation 3 nie wygląda najlepiej. Bardzo często zdarzają się duże opóźnienia w stosunku do premiery gry na innych platformach. Duża część ukazujących się na konsolę Sony tytułów wygląda też nieco gorzej niż w przypadku bezpośredniej konkurencji w postaci Xboxa 360 (dobrym przykładem jest tu Splinter Cell: Double Agent czy The Darkness).
Sytuacja konsolowych gier multiplatformowych w przypadku PlayStation 3 nie wygląda najlepiej. Bardzo często zdarzają się duże opóźnienia w stosunku do premiery gry na innych platformach. Duża część ukazujących się na konsolę Sony tytułów wygląda też nieco gorzej niż w przypadku bezpośredniej konkurencji w postaci Xboxa 360 (dobrym przykładem jest tu Splinter Cell: Double Agent czy The Darkness). Jednak według producentów Call of Duty 4, Infinity Ward, pisanie gier na konsolę Sony wcale nie jest trudne.
Serwis Next Generation przeprowadził wywiad z prezesem firmy, Grantem Collierem, który zapytany o powód opóźnień z jakimi borykają się inni developerzy odpowiada:
„Myślę, że związane jest to z alokacją środków. […] My nie mieliśmy żadnych problemów z PS3. Jest prawdopodobnie spowodowane naszym podejściem i filozofią pracy. Nad każdą wersją gry pracuje oddzielny zespół ludzi, podczas gdy inni skupiają się zwykle tylko na jednej platformie zaniedbując pozostałe.”
Tego typu podejście, a przede wszystkim słowa, które wypowiada Collier zapewne wleją wiele optymizmu w serca tak graczy, jak i samego Sony. Prezes Infinity Ward stawia sprawę jasno: to nie hardware konsoli winny jest tak wielu problemom, ale czynnik ludzki, który najczęściej objawia się w złym podejściu do pracy. Jednocześnie jest w stanie doskonale swoją tezę udowodnić, wszak Call of Duty 4 ukazuje się na PlayStation 3 tego samego dnia co i na wszystkie inne platformy. A co najważniejsze, gra w tej wersji zbiera równie pozytywne oceny.
Grant Collier uważa także, że CoD4 jest pierwszą grą z tzw. drugiej fali tytułów nowej generacji i podobnie jak wcześniej Call of Duty 2 wytycza nowe szlaki w produkcji gier.
Redaktorzy Next Generation nie omieszkali zapytać także o przewidywania dotyczące cyklu życia nowych konsol Sony i Microsoftu. „Z całą pewnością mamy przed sobą jeszcze trzy lub cztery lata, zanim firmy zajmą się produkcją gier na przyszłą generację” – pada odpowiedź.