autor: Marzena Falkowska
Pierwszy na świecie magazyn o grach przeznaczony dla kobiet
Niemcy to dziwny kraj. Z jednej strony politycy walczą o zakaz dla brutalnych gier, o czym ostatnio pisaliśmy, z drugiej wydawcy robią olbrzymi krok w kierunku upowszechnienia elektronicznej rozrywki wśród szerszych kręgów odbiorców. Mowa tu o pierwszym na świecie magazynie traktującym o grach, który przeznaczony jest specjalnie dla kobiet.
Niemcy to dziwny kraj. Z jednej strony politycy walczą o zakaz dla brutalnych gier, o czym ostatnio pisaliśmy, z drugiej wydawcy robią olbrzymi krok w kierunku upowszechnienia elektronicznej rozrywki wśród szerszych kręgów odbiorców. Mowa tu o pierwszym na świecie magazynie traktującym o grach, który przeznaczony jest specjalnie dla kobiet.
Pierwszy numer Play Vanilla, bo taki tytuł nosić będzie czasopismo, ukaże się 4 grudnia jako dodatek do niemieckiej edycji znanego również w Polsce magazynu Joy. Od marca 2007 roku Play Vanilla publikowane już będzie jako odrębny tytuł. Według słów redaktor naczelnej, Petry Fröhlich, „magazyn skierowany jest dla grupy do tej pory niesprawiedliwie zaniedbywanej, obdarzonej jednak dużym potencjałem i specyficznymi potrzebami”.
Według ostatnio przeprowadzonych badań, kobiety stanowią jedną czwartą wszystkich graczy w skali światowej i ich liczba wciąż wzrasta. Szczególnym zainteresowaniem wśród płci żeńskiej cieszą się gry oparte nie na walce i współzawodnictwie (które preferują głównie mężczyźni), lecz na społecznych interakcjach (kłaniają się Simsy), fabule i rozwiązywaniu zadań (przygodówki, RPG) i kooperacji (gry sieciowe).
Czy Play Vanilla odniesie sukces? Na rynku niemieckim – bardzo możliwe. Na naszym podwórku wciąż grające kobiety należą do rzadkości i patrzy się nie z mieszaniną nieufności, pobłażania i podziwu. A może jest inaczej?