Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2007, 09:53

autor: Artur Falkowski

Pierwsze szczegóły o Spider-Manie 3 w wersji na Wii

Podczas gdy Treyarch pracuje nad grą Spider-Man 3 w wersji na konsole X360 i PS3, firma Vicarious Visions opracowuje ją na Wii. Jak nietrudno się domyślić, różni deweloperzy sprawią, że w rzeczywistości otrzymamy dwie odmienne produkcje. O wersji na nową konsolę Nintendo opowiedzieli co nieco Karthik Bala i Jonathan Mintz z Vicarious Visions podczas wywiadu udzielonego serwisowi IGN.

Podczas gdy Treyarch pracuje nad grą Spider-Man 3 w wersji na konsole X360 i PS3, firma Vicarious Visions opracowuje ją na Wii. Jak nietrudno się domyślić, różni deweloperzy sprawią, że w rzeczywistości otrzymamy dwie odmienne produkcje. O wersji na nową konsolę Nintendo opowiedzieli co nieco Karthik Bala i Jonathan Mintz z Vicarious Visions podczas wywiadu udzielonego serwisowi IGN. Oto, czego mogliśmy się z niego dowiedzieć.

Tym, co będzie wyróżniało Spider-Mana 3 na Wii od pozostałych wersji, jest sterowanie. Twórcy obiecują, że zapewni ono wrażenie rzeczywistego uczestniczenia w przedstawionych na ekranie wydarzeniach. Za pomocą gałki analogowej gracze będą poruszać bohaterem. Przycisk C pozwoli im na kontrolę kamery. Jego krótkie wciśnięcie wycentruje ją na plecach protagonisty, podczas gdy dłuższe przytrzymanie umożliwi rozglądanie się na boki za pomocą wychylania Nunchuka.

Gra nabierze rumieńców podczas bujania się bohatera na wystrzeliwanej pajęczynie. W tym momencie Wii-Mote i Nunchuk odpowiadać będą za lewą i prawą rękę Człowieka Pająka. Poruszenie w danych kierunku Wii-Motem z wciśniętym „B” albo Nunchukiem z „Z” spowoduje wystrzelenie z odpowiedniej ręki pajęczyny.

Walka również wymagać będzie nieco energii. Szybkie ruchy na boki wykonywane Wii-Motem sprawią, że nasz bohater zaatakuje serią lekkich ciosów. Kiedy oba kontrolery naraz skierujemy w dół, uderzymy silniej. Przytrzymując „A” i odpowiednio poruszając Wii-Motem zadamy cios w podbródek (uppercut), który pośle naszego przeciwnika do góry. Będzie istniała również możliwość wystrzelenia pajęczyny w stronę oponenta. Dokonamy tego za pomocą znajdującego się na Wii-Mote spustu. Kiedy już przeciwnik wpadnie w nasze sieci, będziemy mogli nieco nim pokręcić, wykonując obrotowy ruch Wii-Motem bądź też rzucić go o ziemię odwracając oba kontrolery o 180 stopni. Nasz bohater z gracją uniknie ciosów, o ile w odpowiednim momencie zdążymy użyć Nunchuka. Według tego, co powiedział Karthik Bala, w grze znajdzie się o wiele więcej ciosów, a wszystkie wykorzystywać będą możliwości oryginalnego sterowania Wii.

Jeżeli chodzi o warstwę fabularną, to również tutaj da się zauważyć istotne różnice. Przede wszystkim w tej wersji gry Spider-Man będzie mógł zmierzyć się z wampirem Morbiusem oraz Shriek, która do mistrzostwa opanowała posługiwanie się dźwiękiem, przemieniając swój głos w broń o potężnej mocy. Tych złoczyńców nie ujrzymy w wersji gry przeznaczonej na X360 i PS3.

Pierwsze szczegóły o Spider-Manie 3 w wersji na Wii - ilustracja #1

Będziemy mogli również co jakiś czas przebrać się w czarny strój Spider-Mana i ruszyć na ulice czyniąc zło. Duża liczba poczynionych zniszczeń odbije się na wyglądzie miasta, słońce skryje się za ciemnymi chmurami, liście opadną z drzew, a śmieci zaczną walać się po ulicach.

Gra nie wykorzysta opcji WiiConnect24. Według Jonathana Mintza, pierwotnie przymierzano się do umożliwienia Mii, awatarom graczy, zwiedzania miasta, jednak z braku czasu zrezygnowano z tego pomysłu.

Gra powinna ukazać się na rynku na początku maja bieżącego roku. Więcej informacji znajdziecie na łamach naszej encyklopedii. Pełny wywiad przeczytać można pod tym adresem.