Pierwsze szczegóły na temat dziesiątego dodatku do EVE Online
Podczas ostatniego dnia imprezy EVE Online Fanfest, zorganizowanej przez producenta gry, firmę Crowd Control Productions, dowiedzieliśmy się, że Quantum Rise nie będzie ostatnim rozszerzeniem, w które będą się mogli zaopatrzyć miłośnicy tego MMO. Już 10 marca 2009 roku oddany zostanie im bowiem największy spośród wszystkich dodatków.
Podczas ostatniego dnia imprezy EVE Online Fanfest, zorganizowanej przez producenta gry, firmę Crowd Control Productions, dowiedzieliśmy się, że Quantum Rise nie będzie ostatnim rozszerzeniem, w które będą się mogli zaopatrzyć miłośnicy tego MMO. Już 10 marca 2009 roku oddany zostanie im bowiem największy spośród wszystkich dodatków.
Póki co nie znamy jego nazwy. Wiemy jednak, że w jego skład wejdą m.in. nowe projekty statków (a właściwie segmenty, z których będzie można składać pojazdy), epickie misje, a także szereg poważnych zmian w systemie rozgrywki. Rozszerzona zostanie również kwestia eksploracji kosmosu. Dokładny opis poszczególnych nowości przedstawimy Wam w kolejnych akapitach wiadomości.
Jeden z głównych producentów EVE Online, Torfi Frans Olafsson, stwierdził, że dziesiąty dodatek będzie największym rozszerzeniem. Pracuje nad nim najliczniejszy zespół w historii gry. W zamyśle twórców powinien on zapewnić grze wejście w kolejną fazę rozwoju. Została ona przez nich określona mianem etapu trzeciego poziomu technologicznego – Tech 3. Będzie to pierwszy tego typu skok od czasu ujawnienia poziomu Tech 2, do czego doszło w 2004 roku. Ma się to wiązać z możliwością odbycia podróży w niezbadane obszary wszechświata. Dzięki temu gracz uzyska możliwość podbicia nowych układów planetarnych, zdobycia wydajniejszych surowców, czy też artefaktów, umożliwiających dynamiczny rozwój jednostkom znajdującym się pod jego władaniem.
Kolejną ważną nowością będą nowe projekty statków. W przeciwieństwie jednak do wcześniejszych aktualizacji, które wprowadzały do zabawy po kilka gotowych maszyn, dziesiąty dodatek wprowadzi do zabawy możliwość tworzenia statków z segmentów (pięć takowych, w każdym z nich kolejnych pięć modułów). Umożliwi to więc budowę 25 podstawowych statków. Liczbę tę można jednak bardzo łatwo podnieść do ponad 7500 możliwości. Wszystko za sprawą drobnych elementów, w które będziemy mogli wyposażyć maszyny. Nie musimy dodawać w jak dużym stopniu wpłynie to na rozbudowę samej gry.
Równie ciekawie powinny się prezentować nowe, epickie misje, których pomyślne ukończenie (bądź też zawalenie) będzie miało olbrzymi wpływ na kształt historii zaserwowanej przez twórców. Poprzez dodanie kilku nowych opcji, m.in. w przypadku etapu kreacji postaci, EVE Online będzie bardziej przystępne dla tych graczy, którzy chcieliby dopiero wejść świat dzieła Crowd Control Productions. Ponadto w okresie pomiędzy 11 listopada (dniem premiery Quantum Rise), a marcem 2009 roku do rąk graczy oddana zostanie aktualizacja, która wpłynie na poprawę oprawy graficznej EVE Online.