autor: Maciej Makuła
Pierwsze kadry z Blue Mars
Produkowana przez Avatar Reality Blue Mars jest utrzymaną w konwencji science-fiction grą MMVW (massively multiplayer virtual world), która zasłynęła jednak głównie z tego, iż jest pierwszym tytułem wykorzystującym silnik CryENGINE 2. Pierwsze owoce prac studia obejrzeć można w dalszej części tej wiadomości.
Produkowana przez Avatar Reality Blue Mars jest utrzymaną w konwencji science-fiction grą MMVW (massively multiplayer virtual world), która zasłynęła jednak głównie z tego, iż była pierwszym zapowiedzanym tytułem z tego gatunku wykorzystującym silnik CryENGINE 2 (Crysis). Dziewicze owoce prac studia obejrzeć można w dalszej części tej wiadomości.
Akcja Blue Mars osadzona została w roku 2177 na, poddanemu procesowi terraformowania, Marsie – stąd jego niebieski kolor. Oprócz szczegółowej grafiki producent zapowiada nieograniczone możliwości symulacji sytuacji z prawdziwego życia, dzięki realistycznym, spersonalizowanym postaciom.
CryENGINE 2 nie jest jedyną zaawansowaną technologią, z której omawiany tytuł korzysta. Jak informowaliśmy niedawno, oprócz znanego silnika w grze zastosowane zostały też algorytmy pozwalające na jednoczesne przetwarzanie ogromnych ilości danych, składających się na miejsca i wydarzenia, które zaobserwujemy w czasie zabawy - Complex Event Processing.
Premiera gry zapowiedziana została na rok 2009, jednak już pod koniec 2008 Avatar Reality zapowiedziała publiczne testy wersji beta. Poniżej pierwsze grafiki z Blue Mars: