autor: Bartosz Masłowski
Pierwsza komercyjna gra firmy Atman Software
Chociaż przemysł rozrywkowy w obecnym kształcie nie ma już od dawna charakteru garażowego i ambitni twórcy próbujący coś zdziałać na własną rękę należą raczej do rzadkości, to jednak zdarzają się budujące przykłady ambicji i determinacji w dążeniu do celu.
Chociaż przemysł rozrywkowy w obecnym kształcie nie ma już od dawna charakteru garażowego i ambitni twórcy próbujący coś zdziałać na własną rękę należą raczej do rzadkości, to jednak zdarzają się budujące przykłady ambicji i determinacji w dążeniu do celu.
Jednym z takich zapaleńców jest Thomas Kuriakose, młody założyciel niewielkiej firmy Atman Software znajdującej się w Indiach. Jego najnowszym, będącym obecnie w końcowej fazie produkcji, dziełem jest Io, trójwymiarowa gra zręcznościowa.
Twoim zadaniem, jako członka jednostki rozpoznawczej, jest ustalenie co zaszło na orbitującym wokół księżyca Io kosmicznym statku badawczym, a następnie sprowadzenie kosztownego kawałka żelastwa do domu. Zakamarków statku Nautilus nie będziesz jednak przeszukiwał samotnie bowiem będziesz miał do dyspozycji towarzyszy - robota oraz innego członka ekipy rozpoznawczej.
Po statku musisz poruszać się niezauważalnie, chowając się w ciemności czy gasząc światła. Wszystko po to, aby uniknąć kontaktu z wrogiem, walka stanowi bowiem ostateczność.
W osiągnięciu celu pomocny będzie nie tylko szeroki arsenał (wyrzutnia rakiet, miotacz ognia, karabin maszynowy i inne) ale także bogate wyposażenie - radar i inne urządzenia do namierzania, pancerze, kamery i inne gadżety.
Io nie jest pierwszą produkcją Atman Software. Mają oni bowiem na koncie interesującą komputerową adaptację kostki Rubika, którą można bezpłatnie ściągnąć z witryny internetowej autora.
Ciekawscy mogą również zajrzeć do prowadzonego przez Thomasa bloga ukazującego długą i krętą drogę jaką musiała przejść jego najnowsza gra.