autor: Krzysztof Bartnik
Phantom Renaissance uzupełni Massive Assault
Developerzy zrzeszeni pod szyldem serwisu Wargaming.net zapowiedzieli wydanie pełnoprawnego rozszerzenia strategii turowej, pt. Massive Assault. Co ciekawe, Phantom Renaissance (tytuł add-onu) będzie w pełni samodzielnym produktem, dzięki czemu gracze nie posiadający w swoich zbiorach oryginalnego MA bez żadnych problemów się z nim zapoznają.
Developerzy zrzeszeni pod szyldem serwisu Wargaming.net zapowiedzieli wydanie pełnoprawnego rozszerzenia strategii turowej, pt. Massive Assault. Co ciekawe, Phantom Renaissance (tytuł add-onu) będzie w pełni samodzielnym produktem, dzięki czemu gracze nie posiadający w swoich zbiorach oryginalnego MA bez żadnych problemów się z nim zapoznają.
Wydarzenia przedstawione w Massive Assault: Phantom Renaissance rozpoczynają się pięć lat po Pierwszej Wojny, jaka miała miejsce w Nowych Światach. Ową rywalizację zwyciężyła wówczas Unia Wolnych Narodów, natomiast niedobitki pokonanej Ligi Widmo zeszły do podziemia. W ukrytych fabrykach rozpoczęły się badania nad wynalezieniem nowych rodzajów śmiercionośnej broni, która umożliwiłaby zrewanżowanie się za ostatnią klęskę. Wreszcie, podczas uroczystej parady z okazji kolejnej rocznicy niedawnego zwycięstwa w Pierwszej Wojnie, siły Unii Wolnych Narodów zostały całkowicie zaskoczone przez Ligę Widmo. Niedawny triumfator stracił kontrolę nad najważniejszymi miastami i niemal połowę swych wojsk. Dowództwo UWN zdecydowało się na wycofanie pozostałych jednostek na tereny górzyste, niewielkie wyspy na oceanach, a także na inne planety układu. Wszystko, aby przygotować skuteczny kontratak...
Add-on wprowadza do rozgrywki zupełnie nowy tryb o nazwie „Assault”, w którym gracze dostają limitowaną ilość zasobów (mniej jednostek, konieczność stosowania efektywnej strategii) i następnie muszą przejąć szereg wrogich, bardzo dobrze strzeżonych, twierdz.
- 6 nowych planet, na których toczone są wirtualne potyczki.
- 2 nowe, rozbudowane kampanie (w sumie 20 misji) - jedna dla Unii Wolnych Narodów (głównie działania defensywne), druga dla Ligi Widmo (przeważa ofensywa).
- Udoskonalone algorytmy sztucznej inteligencji komputerowego przeciwnika.
- 10 nowych jednostek, unikalnych dla każdej z walczących frakcji.
- Usprawniony silnik 3D (więcej szczegółów, nowe efekty wizualne, etc.).
- Dodatkowe kompozycje do ścieżki dźwiękowej gry.
- Tryb multiplayer (poprzez sieć lokalną bądź Internet).