autor: Grzegorz Bobrek
Pełen sukces akcji promocyjnej „World of Goo za tyle ile chcesz”
Eksperyment przeprowadzony w ostatnim tygodniu przez 2D Boy okazał się być całkowitym sukcesem. Deweloper z okazji pierwszych urodzin World of Goo zaproponował niezwykłą ofertę, dzięki której można było zakupić tę logiczną grę za… dowolną cenę.
Eksperyment przeprowadzony w ostatnim tygodniu przez 2D Boy okazał się być całkowitym sukcesem. Deweloper z okazji pierwszych urodzin World of Goo zaproponował niezwykłą ofertę, dzięki której można było zakupić tę logiczną grę za… dowolną cenę.
Efekt tej akcji przerósł wszelkie oczekiwania i w przeciągu tygodnia udało się sprzedać aż 57 000 egzemplarzy (w formie elektronicznej). Z tego 17 000 graczy zdecydowało się zapłacić zaledwie jednego centa. Podobna liczba nabywców wydała na World of Goo sumę pomiędzy jednym a dwoma dolarami…
Większą część tych bardzo niskich transakcji zjadły opłaty manipulacyjne. Do tego egzemplarze sprzedane za minimalną kwotę wymagały dopłaty ze strony 2D Boy… Pomimo tego szacowany łączny przychód z całej operacji wyniósł bardzo godne 100 000 dolarów! Wziął się on głównie z portfeli chętnych do wydania od 2 do 6 dolarów (prawie 14 tysięcy osób) i powyżej tej kwoty (niemal 3 tysiące). Co ciekawe 300 osób zapłaciło pełną premierową cenę wynoszącą 20$.
Okazuje się, że istnieje ogromna liczba ludzi, która jest w stanie wydać pieniądze na oryginalny produkt – chociaż przeważnie nie są to duże sumy. Co ciekawe w przeprowadzonej wśród klientów sondzie, niemal 25 procent przyznało, że tylko na tyle ich stać.
Czyżby był to znak nowych czasów? Pozwolić samym konsumentom oszacować, ile są w stanie wydać na dany produkt? Być może jest to dobra odpowiedź na falę piractwa – jeden dolar (cent?) w kieszeni twórcy gier jest przecież lepszy niż jego brak…
Sukces akcji promocyjnej zachęcił twórców do przedłużenia specjalnej oferty. World of Goo w niezwykle przystępnej cenie można dostać do 25 października. Wystarczy wejść na stronę studia 2D Boy i dokonać wpłaty.