Pecetowy Alan Wake - data premiery i wymagania sprzętowe
Na oficjalnym forum gry Alan Wake pojawiło się oficjalne FAQ dla pecetowej wersji. Dzięki temu poznaliśmy przybliżoną datę premiery oraz wymagania sprzętowe.
Już od ponad miesiąca wiemy, że trwają prace nad pecetową wersją Alan Wake. Wczoraj twórcy opublikowali na własnym forum oficjalne FAQ. Dzięki temu wiemy już, że premiera nastąpi w lutym tego roku. Na razie autorzy nie są jednak gotowi zdradzić planowanej ceny gry.
Co ciekawe, studio Remedy Entertainment wyda pecetowego Alan Wake na własną rękę, bez żadnego udziału firmy Microsoft, czyli wydawcy edycji konsolowej. Dzięki temu gra wykorzysta usługę Steamworks zamiast Games for Windows Live i najprawdopodobniej ruszy także na Windows XP.
W wydaniu komputerowym poza podstawową grą znajdziemy również oba wypuszczone do tej pory na Xboksie 360 dodatki DLC, czyli The Signal oraz The Writer. Twórcy stwierdzili też kategorycznie, że niestety nie ma szans na demo ani narzędzia moderskie. Rodzimych graczy powinna natomiast ucieszyć wiadomość, że będzie można włączyć polskie napisy. Warto też dodać, że nad pecetowym Alan Wake pracuje nie tylko samo Remedy Entertainment, ale również fińskie studio Nitro Games, znane z takich tytułów jak Commander: Conquest of the Americas oraz East India Company.
Autorzy zdradzili również minimalne wymagania sprzętowe, choć zaznaczono, że mogą one jeszcze ulec obniżeniu przed premierą.
Wymagania sprzętowe
- Procesor: dwurdzeniowy (Athlon X2 2.8GHz lub Core 2 Duo 2GHz)
- Pamięć RAM: 2GB
- Miejce na dysku: 8 GB
- Karta graficzna: z 512 MB pamięci, kompatybilna z DirectX 10
Wspierane karty to :
- ATI: Radeon 3650, 4450, 5550, 6450 lub lepsza
- NVIDIA: GeForce 8600GT, 9500GT, GT120, GT430, GT520 lub lepsza
Maksymalne ustawienia udźwigną komputery z czterordzeniowymi procesorami i kartami graficznymi, które uzyskują wynik około 2000 w 3DMark Graphics Score.
Tworząc wersję komputerową Remedy Entertainment nie zdecydowało się dokończyć starego kodu pecetowego. Zamiast tego gra powstaje od początku jako konwersja edycji konsolowej. W przeciwieństwie do pierwowzoru z Xboksa 360 możliwe jednak będzie usunięcie elementów interfejsu z ekranu.