futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 września 2006, 09:41

PeCetowcy dostaną kartę wspomagającą sztuczną inteligencję w grach

Już wkrótce posiadacze PeCetów otrzymają nowy wynalazek. Po karcie wspomagającej fizykę (opartej o technologię PhysX) oraz killerze wysokich pingów firmy Bigfoot Technologies, przyszedł czas na kolejne urządzenie ułatwiające życie graczy, które tym razem zajmie się akceleracją sztucznej inteligencji.

Już wkrótce posiadacze PeCetów otrzymają nowy wynalazek. Po karcie wspomagającej fizykę (opartej o technologię PhysX) oraz killerze wysokich pingów firmy Bigfoot Technologies, przyszedł czas na kolejne urządzenie ułatwiające życie graczy, które tym razem zajmie się akceleracją sztucznej inteligencji.

Wyprodukowany przez firmę AIseek procesor o nazwie Intia, przyspieszy wykonywanie niskopoziomowych zadań związanych ze sztuczną inteligencją. Dzięki urządzeniu światy przedstawione w produktach z gatunku RTS będą mogły być większe, bardziej złożone, a na dodatek wypełnione tysiącami kontrolowanych przez kartę jednostek, które cały czas zachowują się inteligentnie. Podobne atrakcje czekają miłośników gier RPG i FPS. W pierwszym przypadku procesor Intia zadba o to, aby po fantastycznych krainach poruszało się mnóstwo bohaterów niezależnych, w drugim – całkowicie zlikwiduje głupie zachowania atakujących nas wrogów.

Więcej ciekawostek na temat nowego wynalazku znajdziecie na oficjalnej stronie firmy AIseek. Tutaj też zlokalizowane są filmy prezentujące działanie procesora Intia, ale na chwilę obecną, żaden z nich nie działa. Kiedy pierwsze karty zadebiutują na rynku? Tego na razie nie wiadomo.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej