PC oczkiem w głowie firmy Capcom?
Japońska firma Capcom, która wprowadzi lub wprowadziła w ostatnim czasie na rynek kilka interesujących tytułów na komputery osobiste planuje dalsze wspieranie tej platformy. Informację tę potwierdził w wywiadzie dla serwisu VG247.com wiceprezes przedsiębiorstwa, Christian Svensson.
Japońska firma Capcom, która wprowadzi lub wprowadziła w ostatnim czasie na rynek kilka interesujących tytułów na komputery osobiste, planuje dalsze wspieranie tej platformy. Informację tę potwierdził w wywiadzie dla serwisu VG247.com wiceprezes przedsiębiorstwa, Christian Svensson.
W trakcie rozmowy oznajmił on, że Capcom pracuje nad kilkoma grami, które trafią nie tylko na konsole, ale także na komputery osobiste. W przypadku co najmniej jednej z tych produkcji deweloping nakierowany jest konkretnie na PC, co oznacza, że wersje konsolowe powstają na bazie odsłony pecetowej. Svensson zauważył, że są to pozycje wzbudzające wśród pracowników Capcom sporo emocji. Oznacza to, że możemy mieć tu do czynienia z wysokobudżetowymi projektami.
Wiceprezes firmy Capcom nie mógł niestety zdradzić większej ilości szczegółów. Możemy się jednak spodziewać, że zostaną one ujawnione już niedługo. Wszak już 24 września rozpoczynają się targi Tokyo Game Show 2009, które będą świetną okazją do podzielenia się ze światem tego typu nowinkami. Pewnym jest jednak, że nie chodzi tu o bijatyki Marvel vs. Capcom 2 oraz Super Street Fighter II Turbo HD Remix, które od pewnego czasu zagrywają się posiadacze konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Japońska firma nie ma obecnie planów co do wydania obu tych gier na PC.
W ostatnim czasie Capcom wprowadził do sprzedaży kilka długo oczekiwanych gier w wersjach pecetowych. Chodzi tu m.in. o Street Fighter IV i Bionic Commando, których polska premiera ma miejsce dzisiaj. W połowie września do sklepów trafi natomiast Resident Evil 5. Każda z nich została poddana drobnym szlifom, także graficznym. Twórcy postarali się również o dopracowanie systemu sterowania. Przypominamy, że zdecydowana większość konwersji Capcom cierpiała właśnie ze względu na tragiczny wręcz brak dostosowania do kontrolerów wykorzystywanych zazwyczaj przy komputerach osobistych (czyli w zdecydowanej większości klawiatury i myszki).
- Recenzja pecetowego Street Fighter IV
- Recenzja pecetowego Bionic Commando
- Betatest pecetowego Resident Evil 5