Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2009, 10:59

autor: Piotr Doroń

PC oczkiem w głowie firmy Capcom?

Japońska firma Capcom, która wprowadzi lub wprowadziła w ostatnim czasie na rynek kilka interesujących tytułów na komputery osobiste planuje dalsze wspieranie tej platformy. Informację tę potwierdził w wywiadzie dla serwisu VG247.com wiceprezes przedsiębiorstwa, Christian Svensson.

Japońska firma Capcom, która wprowadzi lub wprowadziła w ostatnim czasie na rynek kilka interesujących tytułów na komputery osobiste, planuje dalsze wspieranie tej platformy. Informację tę potwierdził w wywiadzie dla serwisu VG247.com wiceprezes przedsiębiorstwa, Christian Svensson.

PC oczkiem w głowie firmy Capcom? - ilustracja #1

W trakcie rozmowy oznajmił on, że Capcom pracuje nad kilkoma grami, które trafią nie tylko na konsole, ale także na komputery osobiste. W przypadku co najmniej jednej z tych produkcji deweloping nakierowany jest konkretnie na PC, co oznacza, że wersje konsolowe powstają na bazie odsłony pecetowej. Svensson zauważył, że są to pozycje wzbudzające wśród pracowników Capcom sporo emocji. Oznacza to, że możemy mieć tu do czynienia z wysokobudżetowymi projektami.

Wiceprezes firmy Capcom nie mógł niestety zdradzić większej ilości szczegółów. Możemy się jednak spodziewać, że zostaną one ujawnione już niedługo. Wszak już 24 września rozpoczynają się targi Tokyo Game Show 2009, które będą świetną okazją do podzielenia się ze światem tego typu nowinkami. Pewnym jest jednak, że nie chodzi tu o bijatyki Marvel vs. Capcom 2 oraz Super Street Fighter II Turbo HD Remix, które od pewnego czasu zagrywają się posiadacze konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Japońska firma nie ma obecnie planów co do wydania obu tych gier na PC.

W ostatnim czasie Capcom wprowadził do sprzedaży kilka długo oczekiwanych gier w wersjach pecetowych. Chodzi tu m.in. o Street Fighter IV i Bionic Commando, których polska premiera ma miejsce dzisiaj. W połowie września do sklepów trafi natomiast Resident Evil 5. Każda z nich została poddana drobnym szlifom, także graficznym. Twórcy postarali się również o dopracowanie systemu sterowania. Przypominamy, że zdecydowana większość konwersji Capcom cierpiała właśnie ze względu na tragiczny wręcz brak dostosowania do kontrolerów wykorzystywanych zazwyczaj przy komputerach osobistych (czyli w zdecydowanej większości klawiatury i myszki).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej