Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2019, 09:22

autor: Bartosz Świątek

PC drugą największą platformą dla Monster Hunter World

Antoine Molant z firmy Capcom poinformował, że komputery PC okazały się być drugą najważniejszą platformą w przypadku wydanego w zeszłym roku Monster Hunter: World.

Monster Hunter: World dużym sukcesem na PC. - PC drugą największą platformą dla Monster Hunter World - wiadomość - 2019-03-15
Monster Hunter: World dużym sukcesem na PC.

MONSTER HUNTER WORLD W SKRÓCIE:

  1. Producent: Capcom
  2. Wydawca: Capcom
  3. Polski wydawca: Cenega
  4. Gatunek: RPG akcji
  5. Platformy: PS4, Xbox One, PC
  6. Data premiery: 26 stycznia 2018 r. (PS4, Xbox One), 9 sierpnia 2018 r. (PC)

W wywiadzie udzielonym serwisowi PCGamesInsider.biz, Antoine Molant z firmy Capcom – odpowiadający za marketing w Wielkiej Brytanii i regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) – poinformował, że komputery są drugą najważniejszą platformą dla wydanego w zeszłym roku Monster Hunter: World.

Bez wnikania w szczegóły – jest to druga co do wielkości platforma dla Monster Hunter: World, pośród wszystkich, dlatego też jest niezwykle ważna - powiedział wydawca.

Nie poinformowano, na jakim sprzęcie produkcja firmy Capcom sprzedała się najlepiej, jednak biorąc pod uwagę kilka czynników, takich jak olbrzymia popularność serii w Japonii czy statystyki sprzedaży konsol 8. generacji, można domniemywać, że pierwsze miejsce przypadło w udziale PlayStation 4. Oznaczałoby to, że Monster Hunter: World poradziło sobie najsłabiej na Xboksie One. Jeśli chodzi o wersję pecetową, to duży sukces osiągnęła ona w Europie – m.in. w Niemczech oraz Rosji. Co ciekawe, sprzedaży na komputerach pomogła także… opóźniona premiera.

Choć zawsze staramy się traktować wszystkich klientów tak samo, konsole były głównymi platformami dla Monster Hunter World, a wersja na komputery PC musiała zostać wydana w późniejszym terminie. To w gruncie rzeczy pomogło, ponieważ wydanie PC miało swoje własne okno do promocji, PR i marketingu. W niektórych krajach, takich jak Niemcy czy Rosja, gra radziła sobie bardzo dobrze na platformie PC. To pomogło nam osiągnąć znacznie większy sukces w Europie – czytamy w wywiadzie.

Monster Hunter: World to RPG akcji, w którym zajmujemy się polowaniem na olbrzymie i niebezpieczne bestie. Produkcja zadebiutowała na konsolach w styczniu zeszłego roku, zaś wydanie komputerowe ukazało się siedem miesięcy później. Tytuł okazał się olbrzymim sukcesem dla wydawcy – jego sprzedaż przekroczyła 12 milionów egzemplarzy. W naszym kraju gra została wydana przez firmę Cenega i jest dostępna w polskiej wersji językowej (kinowej – z napisami).

Warto też przypomnieć, że w tym roku Monster Hunter: World doczeka się rozszerzenia zatytułowanego Iceborn. Antoine Molant zaznaczył, że dodatek będzie kluczowym projektem dla Capcomu i dodał, że firma planuje coś jeszcze, ale nie mógł na razie zdradzić, co to takiego.

  1. Capcom – strona oficjalna
  2. Recenzja gry Monster Hunter: World na PC – RPG, jakiego na pecetach jeszcze nie było