Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2015, 11:10

autor: Adrian Werner

Pamela - zapowiedziano survival horror studia NVYVE

Zespół NVYVE Studios zapowiedział pecetowy survival horror Pamela. Jego akcja toczyć się będzie na terenie futurystycznego kompleksu rozrywkowo-handlowego zlokalizowanego na niewielkiej wyspie.

Pamela w skrócie:
  • Twórcy: NVYVE Studios
  • Gatunek: survival horror
  • Platforma sprzętowa: PC

Niezależne kanadyjskie studio NVYVE zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazał się nim survival horror zatytułowany Pamela, który powstaje na razie wyłącznie z myślą o pecetach. Obecnie gra jest na tak wczesnym etapie produkcji, że autorzy nie są jeszcze w stanie podać żadnej, nawet przybliżonej daty premiery. Wypuścili za to pierwszy zwiastun i prezentuje się on imponująco, zarówno pod względem poziomu detali otoczenia, jak i ciekawie zrealizowanego interfejsu użytkownika.

Akcja gry toczyć się będzie w odległej przyszłości na niewielkiej wyspie, prawie całkowicie zajętej przez potężne centrum rozrywkowo-handlowe znane jako Eden. W miejscu tym znajdziemy zarówno wielkie hipermarkety, jak i nocne kluby. Nie spotkamy za to normalnych ludzi. Zamiast tego będziemy jedynym ocalałym, a reszta mieszkańców ma być zarażona tajemniczą chorobą, która wykrzywia ich ciała w monstrualne kształty i nieubłaganie doprowadza do utraty człowieczeństwa. Naszym jedynym sojusznikiem będzie tytułowa Pamela, czyli sztuczna inteligencja zarządzająca infrastrukturą Edenu.

Interfejs zaprojektowano tak, aby wzmacniał iluzję prawdziwości wirtualnego świata.

Podczas zabawy gracz zmuszony zostanie do ostrożnej eksploracji wyspy w poszukiwaniu jedzenia, wody oraz przydatnych przedmiotów. Konieczne będzie także dbanie o odpowiednią ilość snu, co może okazać się problematyczne, gdy nie znajdziemy bezpiecznego schronienia. Wykreowana przez autorów wizja przyszłości pozbawiona jest wojen i brutalnych przestępstw. Dlatego w grze nie znajdziemy klasycznego uzbrojenia. Zamiast tego wykorzystamy urządzenia pacyfikujące należące do sił porządkowych, jak również znajdziemy nowe zastosowania dla różnorodnych, z pozoru bezpiecznych narzędzi, którymi posługiwali się pracownicy Edenu.

Ciekawie prezentuje się interfejs, gdyż zostanie on w całości zrealizowany jako część wirtualnego świata. Postać gracza dysponować ma przydatnymi urządzeniami w postaci opasek zakładanych na przedramiona, które będą w stanie wyświetlać hologramy z ekranami ekwipunku, systemu rzemiosła oraz innych przydatnych funkcji. Z tym sprzętem integrować się mają także wszystkie wykorzystywane przez nas narzędzia.

  1. Pamela – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej