autor: Szymon Liebert
Pac-Man i Dig Dug dostępne dla użytkowników serwisu Facebook
Firma Namco Bandai postanowiła sprawić niespodziankę użytkownikom serwisu Facebook. Miłośnicy portalu mogą ściągnąć specjalne wersje jednych z najbardziej charakterystycznych dzieł tego producenta, czyli gry Pac-Man i Dig Dug. To właściwie pierwszy przypadek żeby duży wydawca postanowił wykorzystać wspomniany serwis w roli platformy elektronicznej dystrybucji.
Firma Namco Bandai postanowiła sprawić niespodziankę użytkownikom serwisu Facebook. Miłośnicy portalu mogą ściągnąć specjalne wersje jednych z najbardziej charakterystycznych dzieł tego producenta, czyli gry Pac-Man i Dig Dug. To właściwie pierwszy przypadek, że duży wydawca postanowił wykorzystać wspomniany serwis w roli platformy elektronicznej dystrybucji.
Facebook jest niezwykle popularnym portalem pozwalającym na wymianę zdjęć oraz informacji i rozwijanie kontaktów z ludźmi ze szkoły lub studiów. Na uruchomionym już w 2004 roku serwisie jego użytkownicy mogą co prawda pograć w kilka prostych gierek, ale przeważnie dostępnych bezpośrednio na stronie. Tytuły stworzone przez Namco Bandai można ściągnąć i grać bez pośrednictwa przeglądarki. Nie znaczy to jednak, że nie są one powiązane z kontami użytkowników.
Uruchamiając zarówno Pac-Mana oraz Dig Dug, otrzymujemy opcję zalogowania się na konto Facebooka bezpośrednio z poziomu gry. Jeśli tak zrobimy, zostanie one powiązane ze stroną, uaktualniając nasze statystyki o ostatnie osiągnięcia. Jak przystało na powyższe produkcje, są nimi przykładowo ilość zjedzonych kropek oraz duszków. Pojawia się również możliwość prowadzenia rozmów bezpośrednio podczas zabawy z innymi użytkownikami serwisu.
Pomysł wydaje się raczej trafiony, ale pojawiają się drobne kontrowersje. Pac-Mana i Dig Dug można ściągnąć za darmo tylko i wyłącznie w postaci próbki. Za pełną wersję każdego z produktów firma życzy sobie natomiast 10 dolarów. Taka kwota może być ceną zaporową, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że otrzymujemy właściwie proste gry zręcznościowe w ich dość podstawowych formach, wzbogacone jedynie o wspomniane wyżej społeczne elementy i wsparcie dla Facebooka.
Namco Bandai obiecuje więcej zróżnicowanych gatunkowo produkcji dostępnych dla miłośników Facebooka w przyszłości. Wygląda na to, że firma poszukuje rynku i zastosowania dla swoich kultowych marek, wykorzystując bardzo popularny dzisiaj społeczny aspekt Internetu (nie wspominając już o planach związanych z wydaniem nowej odsłony Pac-Mana). Można przypuszczać, że zręcznościowe mini-gierki będą cieszyły się sporym zainteresowaniem nawet pomimo kontrowersyjnej ceny.
Biorąc pod uwagę doniesienia Google o planowanym wrzuceniu charakterystycznych postaci rozrywki elektronicznej na stronę wyszukiwarki, można przypuszczać, że rozpoczyna się szturm gier na niepowiązane z nimi bezpośrednio rejony Internetu. Ciekawe, czy moda dotrze także na polski serwis Nasza Klasa, na którym miłośników rozrywki zapewne jest sporo. Także starszych, bo jeszcze na początku lat 90. ubiegłego wieku w wielu polskich domach królował przecież Boulder Dash.