Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 czerwca 2013, 07:10

autor: Adrian Werner

Out There zabierze nas w podróż po niezbadanych zakątkach kosmosu

Zespół mi-clos studio powoli kończy prace nad Out There. W grze wcielimy się w astronautę, który trafił w niezbadane zakątki kosmosu. Naszym zadaniem będzie znalezienie drogi do domu.

Niestety, wciąż nie możemy doczekać się mobilnej konwersji wyśmienitego FTL: Faster Than Light. Lukę tę ma szanse zapełnić zapowiedziana właśnie gra Out There, która zmierza na iOS, Androida oraz pecety. Premiera na nastąpić jeszcze w tym roku.

   - Out There - oficjalna strona projektu

W grze wcielimy się w samotnego astronautę, który zostaje wybudzony z długiego snu kriogenicznego. Szybko odkrywa, że jego statek nie znajduje się w układzie słonecznym. Zamiast tego z niewiadomych przyczyn dotarł do niezbadanych rejonów kosmosu. Naszym zadaniem będzie znalezienie drogi powrotu do domu.

W Out There większość czasu spędzimy próbując przeżyć w niegościnnych rejonach kosmosu. Posiadany przez nas statek umożliwi nam przetrwanie tylko jeśli będziemy go regularnie ulepszali i modyfikowali. Wymagać to ma przeszukiwania pustki kosmicznej i gromadzenia surowców oraz części. Kluczową rolę odegra również odnajdywanie planet z roślinnością, gdyż tylko tam uzupełnimy zapasy tlenu.

Świat gry będzie bardzo niebezpiecznym miejscem. Podczas podróży napotkamy przyjacielskich lub neutralnych obcych, ale równie często natkniemy się również na agresywnych kosmitów. W razie kontaktu z tą ostatnią kategorią nie obędzie się bez bitew kosmicznych.

W porównaniu z FTL gra położy znacznie większy nacisk na fabułę. Możemy spodziewać się wysokiej jakości scenariusza, gdyż odpowiada za niego FibreTigre, czyli autor szeregu wyśmienitych tekstowych przygodówek. W Out There losy astronauty zostaną w tajemniczy sposób splecione z przeznaczeniem prastarych cywilizacji, a podczas przygód zostaniemy zmuszenie do podejmowania ciężkich decyzji, które ukształtują dalszy przebieg opowieści.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej