Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2024, 14:42

„Przyjąłem wiele ciosów i krytyki”. Bolesne doświadczenia nie przeszkadzają Larsowi Wingeforsowi w szefowaniu Embracer Group i kontynuowaniu wizji firmy

Lars Wingefors przyznaje, że zasługuje na krytykę swoich działań, ale wciąż wierzy w wizję Embracer Group.

Źródło fot. Borderlands 3 / Gearbox Software.
i

Embracer to może nie najbardziej znany wydawca, ale za to firma ma ogromne „zasługi”, jeśli chodzi o dołożenie się do fali masowych zwolnień i zamkniętych studiów (z których niektóre nigdy nie wydały nawet premierowej produkcji). Nie zyskało to grupie przychylności i prezes Lars Wingefors przyznaje, że zasłużył na krytykę swoich działań.

W wywiadzie udzielonym serwisowi GamesIndustry.biz nie mógł nie odnieść się do „restrukturyzacji”, która dotknęła Embracer Group. Samo skasowanie ponad 30 gier zyskało spółce niechęć internautów, ale więcej niepochlebnych opinii wywołało zamykanie studiów i liczne zwolnienia. Co prawda spółka i tak straciła mniej pracowników niż Xbox, ale 1387 poszkodowanych osób to wciąż spora liczba.

Wingefors przyznaje, że była to bolesna lekcja i sprowadziła na niego „wiele ciosów i krytyki”. Dodaje też „pokornie”, że zasługuje na krytyczne uwagi pod swoim adresem – aczkolwiek nadal wierzy w wizję Embracer Group i ma cieszyć się zaufaniem wielu „przedsiębiorców i dyrektorów” spółki.

Jako lider i właściciel czasami musisz wziąć winę na siebie i być pokorny, jeśli popełniłeś błędy i jeśli wiesz, że mogłeś coś zrobić inaczej.

Jestem pewien, że zasługuję na wiele krytycznych uwag, które na mnie spadły, ale nie sądzę, aby mój zespół lub firmy zasługiwały na całą krytykę. Mógłbym sam wziąć na siebie dużą część tej winy. Ale ostatecznie muszę wierzyć w misję, którą wyznaczyliśmy i która jest nadal aktualna, a teraz dążymy do jej spełnienia, tworząc tę [nową] strukturę.

Zwrócił też uwagę, że gdy Embracer poczyniło znaczne inwestycje w latach 2020-2021, decyzje te cieszyły się powszechnym poparciem. Zapewnił także o staraniach poczynionych w celu zabezpieczenia przyszłości tak wielu pracowników, jak to możliwe.

Wingefors potwierdził też słowa Matthew Karcha na temat zakupienia firmy Asmodee (wydawcy gier planszowych), że ta transakcja „wpędziła Embracer Group w długi”. Niemniej prezes spółki uważa, że jest za wcześnie, by mówić, że była to dobra lub zła decyzja.

Niedawno grupa została podzielona na trzy podmioty: wspomniane Asmodee, Coffee Stain & Friends oraz Middle-earth Enterprises & Friends.

  1. Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej