Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Orkowie z Gothic Remake na nowym materiale. Wreszcie wiemy, jak będzie wyglądało otwieranie zamków

11.04.2025 22:32
SpookyYuuki
3
4
odpowiedz
1 odpowiedź
SpookyYuuki
65
Generał

MrArien Jest różnica między grą zrobioną w 2001 roku przez garstkę ludzi z małym budżetem która uważana jest za grę drewnianą przez ignorantów a grę która ma dużo większy budżet ale nie potrafią zrobić dobrych animacji i walki więc jest drewniana. To wynika z różnych czynników. Już nudne jest to gadania w kółko o drewności. Drewno to jest w Elexie.

12.04.2025 09:24
The Lord of the Rimming
11
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
The Lord of the Rimming
0
Legionista

A ja mam nadzieję, że gra będzie czytelna i przedmioty które możemy podnieść z ziemi, nie będą zupełnie zlewały się z tłem. Zwłaszcza te fabularne. Chyba że ich lokalizacja będzie dobrze opisana w dialogach/notatkach. Bo mam uczulenie na korzystanie z poradników, ale błądzenia z powodu złego projektu gry nie lubię w równym stopniu. Wkurza mnie bieganie wzdłuż ścian, czy mebli i patrzenie czy jakiś obiekt się podświetli, bo wszystko jest tak szczegółowe, albo ukryte w cieniu, że przestaje być widoczne.

11.04.2025 22:26
xKoweKx [stalker.pl]
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
xKoweKx [stalker.pl]
148
Stalker

Klasycznie będziemy wybierać kierunki („góra”, „dół”, „lewo”, „prawo”)

Klasycznie to byłoby lewo/prawo. W oryginale nie było góra/dół.

11.04.2025 22:49
👍
5
odpowiedz
Nomis
70
Pretorianin

Wygląda ciekawie.Ciągle trzymam kciuki by to wypaliło, bo nie tylko to będzie oznaczało remaki kolejnych części, lecz też pokaże,że gracze chcą RPG które nie trzyma gracza za rączkę.

11.04.2025 23:20
claudespeed18
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
claudespeed18
213
Wszechwiedzący

Porządne otwieranie zamków w grach to fajny aspekt. Nagroda wtedy smakuje lepiej. Im trudniej tym fajniej.

Choć taki Fallout 3 średnie wypadał i potrafił zdenerwować po czasie, więc wolałem wykonywać wyłamanie zamka.

12.04.2025 00:13
9
odpowiedz
7 odpowiedzi
MaXXii
87
Generał

Gothica klasycznego UWIELBIAM, lecz tutaj uśmiech z twarzy zniknął, kiedy sprawdziłem że gra będzie na makabrycznym Unreal Engine 5.

12.04.2025 18:21
12
odpowiedz
tynwar
90
Senator

Zapowiada się nieźle, oby remake był solidny.

post wyedytowany przez tynwar 2025-04-12 18:21:18
12.04.2025 18:38
[Gammorin]
14
odpowiedz
[Gammorin]
93
N7

Według mnie są duże szanse na grę roku. Nie mogę się doczekać.

12.04.2025 19:31
Szlugi12
15
odpowiedz
Szlugi12
119
BABYMETAL

Via Tenor

Też już odliczam miesiące, tygodnie, dni ^^ urlop na cały tydzień się weźmie !

12.04.2025 20:12
MilornDiester
16
odpowiedz
15 odpowiedzi
MilornDiester
43
Generał
Wideo

Marder

Zagrałem w demo i potwierdzam to co napisał przedmówca.

W grze nie ma za grosz klimatu Gothika - tam gdzie w oryginale mieliśmy szarobure, jesienne klimaty, tu wita nas od razu spiekota lipcowego południa, z napakowanymi filtrami, które sprawiają, że wszystko wygląda jakby zamiast słońca, mieli tam latarnie z białego fosforu.

Wszyscy narzekali, że jest zbyt kolorowo w pierwszym demie, więc co zrobili?

Nie poprawili ogólnej tonacji, tekstur, światła i cienia, tylko obniżyli nasycenie w postprodukcji i dodali białe filtry...

Do tego kompozycja świata zdradza kompletny brak pomyślunku i jakiejkolwiek refleksji nad oryginałem - wszędzie napchano drzew, krzaków i roślin, nie rozumiejąc, że więcej niekoniecznie znaczy lepiej a to, że można gdzieś upchnąć więcej assetów nie oznacza, że koniecznie trzeba to robić.

Jakoś w Hellbladzie 2 dało się zrobić stonowany, w dużej mierze pusty krajobraz na UE5, który wygląda jak gra z obecnej generacji a przy Gothic Remaku trzeba było napchać wszędzie krzaków i innych assetów żeby ktoś zauważył, że grafika uległa modernizacji.

Wygląda to raczej jak fanowskie mody, które znane są z tego, że wszędzie wrzucają drzewa i zachowujące się jak lustro kałuże.

Zobaczcie sobie jak ładnie może wyglądać gra na tym samym silniku, przy jednoczesnym zachowaniu minimalizmu, naturalizmu i stonowania.

Wtedy łatwiej będzie zrozumieć dlaczego nowy Gothic jest brzydki nie tyle na poziomie technologii co kierunku artystycznego:
https://www.youtube.com/watch?v=7wAUMmZy2ro

EDIT - oczywiście GOL musiał mi przerzucić ten komentarz nie w to miejsce, które miał iść.

post wyedytowany przez MilornDiester 2025-04-12 20:12:55
11.04.2025 22:15
MrArien
😍
1
MrArien
26
Chorąży

Niech w końcu wydadzą tę grę bo już nie mogę się doczekać, będę grał nawet z najgłupszymi bugami i błędami, bo w demie było czuć to stare dobre drewno w lepszej szacie graficznej.

post wyedytowany przez MrArien 2025-04-11 22:16:08
11.04.2025 22:41
baltazar1908
4
odpowiedz
baltazar1908
35
Konsul

też czekam bo na pewno będzie dobra gra.

11.04.2025 22:50
DexteR_66
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
DexteR_66
7
Generał

Z klimatem dowiozą, to jest pewne. Oby dowieźli z całą resztą.

12.04.2025 07:52
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
marioking
80
Pretorianin

nosz ile to mozna strugać... co by nie zrobili to i tak bedzie wtopa... bo to co pokazali ile to juz 6 lat temu, vs to co pokazali nie dawno to na swoj sposob i tak drewno :P Beda mogli sie szczycic ze trzymaja sie tradycji, ale to nie ma nic wspolnego z dobra grą... nie ma co liczyc na remake "2" bo to by strugali z kolejna dekade :PPP

12.04.2025 18:31
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
katai-iwa
54
Senator

Ci orkowie to tak trochę na gorylów wyglądają.

15.04.2025 01:43
Zapalony graczek
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Zapalony graczek
38
Centurion

Fajnie się czyta te wasze coraz dłuższe wypociny jak się nawzajem cytujecie i przepychacie się kto ma bardziej rację a kto bardziej komu nawsadzał... hahah xd .

11.04.2025 22:50
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
boy3
117
Senator

Ciekawe jak będą prezentować się questy poboczne

Świat bardzo ładnie wygląda, ale jeśli fabuła zostanie taka sama, a questy znowu będą się ograniczać do zabij, przynieś to będzie mega zawód

Kroniki myrtany archolos pokazały że da się zrobić ciekawe questy nawet na leciwym silniku zenginu gothica

post wyedytowany przez boy3 2025-04-11 23:09:58
Wiadomość Orkowie z Gothic Remake na nowym materiale. Wreszcie wiemy, jak będzie wyglądało otwieranie zamków