A ja mam nadzieję, że gra będzie czytelna i przedmioty które możemy podnieść z ziemi, nie będą zupełnie zlewały się z tłem. Zwłaszcza te fabularne. Chyba że ich lokalizacja będzie dobrze opisana w dialogach/notatkach. Bo mam uczulenie na korzystanie z poradników, ale błądzenia z powodu złego projektu gry nie lubię w równym stopniu. Wkurza mnie bieganie wzdłuż ścian, czy mebli i patrzenie czy jakiś obiekt się podświetli, bo wszystko jest tak szczegółowe, albo ukryte w cieniu, że przestaje być widoczne.
Klasycznie będziemy wybierać kierunki („góra”, „dół”, „lewo”, „prawo”)
Klasycznie to byłoby lewo/prawo. W oryginale nie było góra/dół.
Wygląda ciekawie.Ciągle trzymam kciuki by to wypaliło, bo nie tylko to będzie oznaczało remaki kolejnych części, lecz też pokaże,że gracze chcą RPG które nie trzyma gracza za rączkę.
Porządne otwieranie zamków w grach to fajny aspekt. Nagroda wtedy smakuje lepiej. Im trudniej tym fajniej.
Choć taki Fallout 3 średnie wypadał i potrafił zdenerwować po czasie, więc wolałem wykonywać wyłamanie zamka.
Gothica klasycznego UWIELBIAM, lecz tutaj uśmiech z twarzy zniknął, kiedy sprawdziłem że gra będzie na makabrycznym Unreal Engine 5.
Zapowiada się nieźle, oby remake był solidny.
Via Tenor
Też już odliczam miesiące, tygodnie, dni ^^ urlop na cały tydzień się weźmie !
Zagrałem w demo i potwierdzam to co napisał przedmówca.
W grze nie ma za grosz klimatu Gothika - tam gdzie w oryginale mieliśmy szarobure, jesienne klimaty, tu wita nas od razu spiekota lipcowego południa, z napakowanymi filtrami, które sprawiają, że wszystko wygląda jakby zamiast słońca, mieli tam latarnie z białego fosforu.
Wszyscy narzekali, że jest zbyt kolorowo w pierwszym demie, więc co zrobili?
Nie poprawili ogólnej tonacji, tekstur, światła i cienia, tylko obniżyli nasycenie w postprodukcji i dodali białe filtry...
Do tego kompozycja świata zdradza kompletny brak pomyślunku i jakiejkolwiek refleksji nad oryginałem - wszędzie napchano drzew, krzaków i roślin, nie rozumiejąc, że więcej niekoniecznie znaczy lepiej a to, że można gdzieś upchnąć więcej assetów nie oznacza, że koniecznie trzeba to robić.
Jakoś w Hellbladzie 2 dało się zrobić stonowany, w dużej mierze pusty krajobraz na UE5, który wygląda jak gra z obecnej generacji a przy Gothic Remaku trzeba było napchać wszędzie krzaków i innych assetów żeby ktoś zauważył, że grafika uległa modernizacji.
Wygląda to raczej jak fanowskie mody, które znane są z tego, że wszędzie wrzucają drzewa i zachowujące się jak lustro kałuże.
Zobaczcie sobie jak ładnie może wyglądać gra na tym samym silniku, przy jednoczesnym zachowaniu minimalizmu, naturalizmu i stonowania.
Wtedy łatwiej będzie zrozumieć dlaczego nowy Gothic jest brzydki nie tyle na poziomie technologii co kierunku artystycznego:
https://www.youtube.com/watch?v=7wAUMmZy2ro
EDIT - oczywiście GOL musiał mi przerzucić ten komentarz nie w to miejsce, które miał iść.
Niech w końcu wydadzą tę grę bo już nie mogę się doczekać, będę grał nawet z najgłupszymi bugami i błędami, bo w demie było czuć to stare dobre drewno w lepszej szacie graficznej.
nosz ile to mozna strugać... co by nie zrobili to i tak bedzie wtopa... bo to co pokazali ile to juz 6 lat temu, vs to co pokazali nie dawno to na swoj sposob i tak drewno :P Beda mogli sie szczycic ze trzymaja sie tradycji, ale to nie ma nic wspolnego z dobra grą... nie ma co liczyc na remake "2" bo to by strugali z kolejna dekade :PPP
Fajnie się czyta te wasze coraz dłuższe wypociny jak się nawzajem cytujecie i przepychacie się kto ma bardziej rację a kto bardziej komu nawsadzał... hahah xd .
Ciekawe jak będą prezentować się questy poboczne
Świat bardzo ładnie wygląda, ale jeśli fabuła zostanie taka sama, a questy znowu będą się ograniczać do zabij, przynieś to będzie mega zawód
Kroniki myrtany archolos pokazały że da się zrobić ciekawe questy nawet na leciwym silniku zenginu gothica