autor: Łukasz Szliselman
Origin – program Gwarancja Zadowolenia z Gry rusza w Polsce
W Polsce wystartował dziś program Gwarancja Zadowolenia z Gry, w ramach którego możliwe jest dokonywanie zwrotów w sklepie Origin. Przed upływem określonego czasu możemy z powrotem otrzymać pieniądze za gry firmy Electronic Arts zakupione drogą cyfrową.
Firma Electronic Arts rozszerzyła program Gwarancja Zadowolenia z Gry na kolejne państwa, w tym Polskę. Od dziś w naszym kraju możliwe jest zażądanie zwrotu pieniędzy za grę z katalogu Electronic Arts kupioną w sklepie Origin. Decyzja musi być podjęta przed upływem 24 godzin od pierwszego uruchomienia gry lub siedmiu dni od zakupu. W przypadku produkcji zamówionych przed premierą, czas liczy się od momentu ich wydania.
Aby otrzymać z powrotem źle zainwestowane pieniądze, należy udać się do historii zamówień (w zakładce pomoc) i kliknąć link „Zażądaj zwrotu”, widoczny obok zakupionej produkcji. Jakkolwiek uzasadnimy swoje niezadowolenie z zakupu, wpłacone środki wrócą na nasze konto w ciągu 10 dni. Możliwość zwrotu dotyczy wyłącznie tytułów wydanych przez Electronic Arts. Usługa nie obejmuje dodatków DLC, punktów oraz abonamentów do gier. Szczegóły omówiono w poniższym filmie:
Program Origin Great Game Guarantee wystartował w zeszłym miesiącu w wybranych krajach. Zarazem właściciele platformy dystrybucji cyfrowej Origin zapewnili, że do końca września 2013 roku rozwiązanie to stanie się dostępne na całym świecie. Takie posunięcie ze strony Electronic Arts jest eleganckim ukłonem w kierunku graczy. Warto pamiętać, że dystrybucja cyfrowa wciąż jest stosunkowo nowym segmentem sprzedaży, a decyzje gigantów branży mogą w znacznym stopniu ukształtować jej dalszą ewolucję.