autor: Mateusz Kądziołka
Orcs Must Die! oficjalnie serią - dwa kolejne tytuły w produkcji
Przedstawiciele firmy Robot Entertainment – studia założonego przez byłych pracowników Ensemble Studios – udzielili wywiadu serwisowi GameSpot.com. Z rozmowy wynikło m.in. to, że Orcs Must Die! w zamysłach planowane jest jako seria. Dowiedzieliśmy się również, że zespół pracuje nad dwiema innymi grami.
Przedstawiciele firmy Robot Entertainment – studia założonego przez byłych pracowników Ensemble Studios – udzielili wywiadu serwisowi GameSpot.com. Z rozmowy wynikło m.in. to, że Orcs Must Die! w zamysłach planowane jest jako seria. Dowiedzieliśmy się również, że zespół pracuje nad dwiema innymi grami.
Głównym tematem rozmowy był oczywiście tytuł Orcs Must Die!. Przedstawiciele studia przyznali, że praca w małym (50-osobowym) zespole jest zupełnie inna od tego, z czym mieli do czynienia w Ensemble Studios. Dodatkowo, w związku z dystrybucją tytułu kanałami elektronicznymi i brakiem wydawcy, który w pewnym sensie ogranicza kreatywne popędy zespołu, deweloperzy nie są odgórnie ograniczani, jeśli chodzi o pomysły na ich grę.
W czasie wywiadu wspomniano również o przyszłych projektach firmy Robot Entertainment. Przede wszystkim zapewniono o chęci wydawania przynajmniej jednej gry rocznie nie zależnie od platformy docelowej. Wspomniano też, że oprócz Orcs Must Die! zespół pracuje nad dwoma innymi projektami, z czego jeden jest produkcją mniejszą niż wspomniany wyżej tytuł, a drugi – nieco większą.
Szefowie studia oświadczyli również, że wiążą spore nadzieje z debiutem swojego nowego tytułu. Przede wszystkim chcą, aby Orcs Must Die! stało się taką marką, którą będzie można z powodzeniem kontynuować, a także budować wokół niej dobre imię studia.
Przypomnijmy, Orcs Must Die! że stanowi połączenie tytułów z gatunku tower defense i strzelanki przedstawionej z perspektywy trzeciej osoby. Oczywiście całość bardzo mocno osadzona jest w klimatach fantasy. Gra zostanie wydana na PC, Xboxa 360 i PlayStation 3. Tytuł oferować będzie tylko tryb dla pojedynczego gracza, jednak autorzy zwracają uwagę na to, że cała siła kreatywna została skierowana właśnie na ten aspekt rozgrywki.