Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 sierpnia 2012, 06:56

autor: Adrian Werner

Orcs Must Die! 2 - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Orcs Must Die! 2 na notebooku ASUS K55V.

Orcs Must Die! 2 to jedna z tych produkcji, które wyglądają bardzo ładnie, a jednocześnie mają niskie wymagania sprzętowe. Jest to wiec typ gry, który my, gracze laptopowi, lubimy najbardziej. Sprawdźmy więc jak najnowsza produkcja studia Robot Entertainment radzi sobie na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  2GHz Dual Core
   Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: GeForce 6800 256 MB

Wymagania jak widać są raczej skromne. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię .

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x 768

Orcs Must Die! 2 oferuje tylko dwa poziomy detali – niski i wysoki. Testowanie rozpocząłem od pierwszego z nich przy rozdzielczości 1366 x 768. Rezultaty były doskonałe. Gra przez większość czasu pozostawała na poziomie 90-91 klatek na sekundę, co stanowi maksimum na jakie pozwala silnik. Spadki były rzadkie i tak drobne, że niemożliwe do wychwycenia gołym okiem.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Zadowolony z uzyskanych do tej pory wyników sprawdziłem następnie ustawień wysokich z wygładzaniem krawędzi 4X. Z zadowoleniem odkryłem, że notebook wciąż radził sobie bardzo dobrze. Nawet w najbardziej intensywnych momentach, gdy w moją stronę biegło kilkadziesiąt potworów, z których połowa była rozrywana na strzępy przez pułapki, silnik nie schodził poniżej czterdziestu kilku klatek na sekundę.

Podsumowanie

Orcs Must Die! 2 okazał się nie być dla ASUS’a K55V żadnym wyzwaniem. Nawet na wysokich ustawieniach i przy włączonym wygładzaniu krawędzi notebook gwarantował bardzo dobrą płynność rozgrywki i wysoki komfort zabawy. Gra jest więc doskonałą propozycją dla posiadaczy słabych laptopów.

Pod testem wgrałem dla Was obrazek pokazujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi, a wysokimi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej