autor: Szymon Liebert
Operation Flashpoint 2 lepsze na pecetach
Oparta na silniku NEON gra firmy Codemasters będzie niezwykle zaawansowana technologicznie. Dowiedzieliśmy się, że w tej najnowszej produkcji użytkownicy najmocniejszych pecetów otrzymają efekty nieco lepsze od tego co zobaczymy na konsolach. Wersja na komputery osobiste oznacza także bardziej rozbudowany tryb sieciowy.
Oparta na silniku NEON gra firmy Codemasters będzie niezwykle zaawansowana technologicznie. Dowiedzieliśmy się, że w tej najnowszej produkcji użytkownicy najmocniejszych pecetów otrzymają efekty nieco lepsze od tego co zobaczymy na konsolach. Wersja na komputery osobiste oznacza także bardziej rozbudowany tryb sieciowy.
Sprawa wynika z przywiązania ogromnej wagi do elementów technologicznych przez autorów gry. Twórcy zapowiadają niezwykłe detale i smaczki graficzne, które będą miały także praktyczne funkcje. Żołnierze będą się od siebie różnili – zarówno sprzymierzeni jak i wrogowie (dzięki temu snajper będzie mógł np. rozpoznać wrogiego oficera). Świat nie będzie pusty jak w części pierwszej – zobaczymy mnóstwo budynków, lasów, krzaków i innych elementów flory i fauny. Wszystkie elementy będą mogły ulec zniszczeniu – trzeba będzie ponoć uważać żeby nie zniszczyć np. strategicznych budynków, które przydałyby się w przyszłości. Bronie będą miały swoją wagę oraz konkretny sposób użycia. Przykładem dopracowanego techniczne obiektu jest helikopter AH1Z Cobra. Jego wnętrze będzie realistycznie odwzorowane, zawierając wszystkie elementy kokpitu. Autorzy przykładają wagę oczywiście nie tylko do wyglądu ale także systemów uzbrojenia, konstrukcji, pracy silnika, itd.
Te wszystkie małe detale będą dostępne zarówno w wersji na konsole jak i pecety. Pecety otrzymają odrobinę więcej szczegółów, które jednak zobaczą prawdopodobnie tylko posiadacze procesorów Quad Core oraz 4GB pamięci operacyjnej (lub lepszych konfiguracji). Wersja PC oznacza także większą ilość osób mogących uczestniczyć w grze sieciowej. Na konsolach w trybie kooperacji spotka się maksymalnie dwóch użytkowników – na komputerach aż 8. Jeśli chodzi o sieciowe potyczki między graczami to ten stosunek jest podobny – na konsolach zmierzy się ze sobą 8 graczy a na PC aż 32. Dodatkowo każdemu z uczestników towarzyszyć będzie 8 osobowy oddział sterowany przez sztuczną inteligencję. Zapowiada się więc bardzo ciekawie.
Autorzy rozwijają też samą ideę gry – będzie ona połączeniem znanego z poprzedniej części realizmu z współczesną wszechobecną widowiskowością. Chociaż nie stanie się to kosztem uproszczeń – producent mówi wręcz o bardziej „dokumentalnym” podejściu do serii i mnóstwie wspomnianych już detali dotyczących także wyposażenia, które będzie mogło się chociażby zabrudzić czy porysować. Nie chodzi więc o statystyki lecz o oddanie wrażenia bycia na polu walki. Sam teren działania to wyspa o powierzchni 220 kilometrów kwadratowych. Pole widzenia ma sięgać na 34 kilometry oczywiście zależnie od dynamicznie zmieniającej się pogody.
Wcześniej wspominaliśmy o szczegółach dotyczących fabuły i kampanii w tym tytule. Więcej w naszej sierpniowej zapowiedzi. Gra zostanie wydana w przyszłym roku na PC, PS3 oraz Xboksa 360.