Ograniczenie czasowe na gry MMO w Chinach tylko dla nieletnich użytkowników
Czasowe ograniczenie zabawy w gry MMORPG, jakie chińskie władze zafundowały swoim obywatelom w październiku ubiegłego roku, spotkało się w Kraju Środka z ogromną falą krytyki. Niezadowolenie wykazali zwłaszcza Ci gracze, którzy już dawno ukończyli osiemnaście lat i z punktu widzenia prawa, są dorośli. Rząd postanowił przychylić się do ich próśb...
Czasowe ograniczenie zabawy w gry MMORPG, jakie chińskie władze zafundowały swoim obywatelom w październiku ubiegłego roku, spotkało się w Kraju Środka z ogromną falą krytyki. Niezadowolenie wykazali zwłaszcza Ci gracze, którzy już dawno ukończyli osiemnaście lat i z punktu widzenia prawa, są dorośli. Rząd postanowił przychylić się do ich próśb i już wkrótce wprowadzi do kontrowersyjnej ustawy kilka poprawek.
W obecnej formie, prawo zezwala obywatelowi Chin na pięć godzin rozgrywki dziennie (rzecz dotyczy oczywiście gier MMO). Po upływie tego czasu, gracz nie zdobywa żadnych punktów doświadczenia, nie może też kolekcjonować przedmiotów. Gracze chcą, aby ograniczenie obowiązywało wyłącznie nieletnich i wszystko wskazuje na to, że uda im się zrealizować ten postulat.
Sprawa nie jest jednak taka prosta. Blokada wiekowa zmusi ponad 25 milionów Chińczyków do rejestracji przy pomocy dowodów tożsamości w odpowiednich urzędach. W oparciu o te dane, nieletni gracze zostaną pozbawieni możliwości nieograniczonej zabawy – w przypadku dorosłych zabezpieczenie zostanie zniesione.
Aktualnie system obejmuje 11 gier online, wśród których znajdują się takie tytuły, jak The Legend of Mir 2, Westward Journey Online i World of WarCraft. Do końca bieżącego roku blokady obejmą wszystkie produkcje MMO, jakie oficjalnie udostępnione są w Chinach.