autor: Jacek Kielak
Ogłoszenie zwycięzców konkursu moderskiego Epic Games
Epic Games, twórcy serii Unreal, ogłosili zwycięzców zakończonego jakiś czas temu konkursu Make Something Unreal (Stwórz Coś Nierzeczywistego). Oto oni:
Epic Games, twórcy serii Unreal, ogłosili zwycięzców zakończonego jakiś czas temu konkursu Make Something Unreal (Stwórz Coś Nierzeczywistego). Oto oni:
Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 50.000 dolarów oraz komercyjną licencję na Unreal Engine zdobył mod The Haunted autorstwa Michaela Hegemanna.
The Haunted jest survival horrorem TPP, który oddaje do dyspozycji gracza arsenał realistycznych broni, materiałów wybuchowych oraz oferuje walkę wręcz. Umożliwia on rozgrywkę zarówno samemu, jak i z trzema innymi osobami (trzy tryby multiplayer). Główny nacisk położono na rozgrywkę dla wielu graczy i walki z hordami potworów.
Drugie miejsce, wraz z nagrodą 40.000 dolarów, przypadło The Ball, stworzonemu przez Toltec Studios.
W The Ball sterujemy poczynaniami podróżnika, który przemierza złote miasta, jaskinie oraz wiele innych starożytnych lokacji, mając za towarzysza jedynie tajemniczą metalową kulę. Rozgrywkę, jak widać na screenie, prowadzimy z perspektywy pierwszej osoby.
Trzecie miejsce zajął mod Angels Fall First: Planetstorm autorstwa AFF Team. Nagroda wyniosła 30.000 dolarów.
Gra pozwala na sterowanie wieloma rodzajami pojazdów, wieżyczek oraz walkę piechoty. Autorzy mówią, że przyświecał im cel, by gracz czuł się częścią „ czegoś większego ”, podobnie jak w Quake Wars i tytułach z serii Battlefield.
Miejsce czwarte (20.000 dolarów) to Prometheus, mod stworzony przez Rachela Cordone wraz z zespołem The Prometheus.
W tej produkcji zadaniem gracza jest rozwiązywanie licznych zagadek logicznych, korzystając z pomocy przeszłych i przyszłych wersji siebie, stworzonych przy pomocy specjalnego urządzenia. Według twórcy, wszystko to odbywa się w duchu gier takich jak Mirror's Edge i Portal.
Piąte, ostatnie miejsce przypadło modowi Hazard: The Journey of Life, autorstwa Alexandra Bruce’a. Nagroda w tym przypadku wyniosła 10.000 dolarów.
Jest to gra logiczna z perspektywy pierwszej osoby, która rzekomo zmienia sposób postrzegania życia. Wartym odnotowania jest fakt, że mod ten znalazł się również w finale projektu „Sense of Wonder 2009 Experimental Gameplay” na Tokyo Game Show.
Nagrody przyznano także w kategorii Edukacja:
Miejsce pierwsze: Uniwersytet Technologii Informacyjnej w Kopenhadze (Steam Racers, The Witching Hour, Cubes of Serenity, Chalupa, Takeshi’s Gladiators)
Nagroda: 10’000 dolarów
Miejsce drugie: Kalifornijski Instytut Sztuki, Los Angeles (UT2D Killing Time, vCTF-Boilerplate Team Art Mod, Millagun UT2D, Deadman's Tales)
Nagroda: 5000 dolarów
Miejsce trzecie: Uniwersytet Technologii Swinburne’a w Melbourne, Australia (Hazard: The Journey of Life, Steel Halo)
Nagroda: 5000 dolarów
Miejsce czwarte: Skövde College, Szwecja (Sanctum)
Nagroda: 5000 dolarów
Wszystkie dzieła, a sądzę, że biorąc pod uwagę ich jakość określenie to jest jak najbardziej zasłużone, powstały przy użyciu Unreal Developement Kit. Jest to darmowa wersja wykorzystywanego przez developerów Unreal Engine 3, którą można pobrać pod tym adresem.