Obniżka ceny Nintendo Wii coraz bliżej?
Redaktorzy serwisu Kotaku dotarli do kolejnych informacji, które wydają się potwierdzać dotychczasowe plotki o możliwej obniżce ceny konsoli Nintendo Wii. Tym razem ich źródłem jest amerykańska sieć handlowa Toys R Us, a dokładnie rzecz ujmując gazetka reklamowa mająca trafić do klientów w tygodniu rozpoczynającym się 27 września.
Redaktorzy serwisu Kotaku dotarli do kolejnych informacji, które wydają się potwierdzać dotychczasowe plotki o możliwej obniżce ceny konsoli Nintendo Wii. Tym razem ich źródłem jest amerykańska sieć handlowa Toys R Us, a dokładnie rzecz ujmując gazetka reklamowa mająca trafić do klientów w tygodniu rozpoczynającym się 27 września.
Zdjęcie gazetki Toys R Us.
Z danych w niej zamieszczonych wynika, że cena Wii zostanie obniżona z dotychczasowych 249 dolarów do poziomu 199 dolarów – a więc o równe 50 dolarów. Istotne jest to, że ma ona obowiązywać w przypadku zestawu, w skład którego wchodzi standardowo konsola oraz kompilacja gier sportowych o tytule Wii Sports. Byłaby to oczywiście pierwsza obniżka w historii najnowszej stacjonarnej konsoli Nintendo.
Czy do ustalenia nowej ceny Wii dojdzie w trakcie Kyoto Cross Media Experience 2009 (Nintendo jak zwykle zignoruje targi Tokyo Game Show)? Trzeba przyznać, że impreza wydaje się być idealnym momentem na ogłoszenie tej informacji – odbywa się bowiem pod koniec bieżącego miesiąca, co pokrywa się z datami zawartymi w plotkach napływających do nas od amerykańskich sieci handlowych (wspomnianego Toys R Us oraz Wal-Mart).
Wii w ostatnich miesiącach odnotowuje jedne z najgorszych wyników sprzedaży w historii. Z danych opublikowanych przez amerykańską organizację NPD wynika, że na tamtejszym rynku – od lat priorytetowym, jeśli chodzi o markę Nintendo – spadek zainteresowania Wii sięgnął aż 50%. W dalszym ciągu konsola może co prawda liczyć na zadowalające rezultaty, lecz mniejszy przychód z pewnością jest aktualnie jednym z głównych problemów Nintendo. Amerykańscy analitycy twierdzą, że najlepszym sposobem na poprawienie sytuacji jest obniżka ceny konsoli.
Jako dobry przykład podają oni sierpniowo-wrześniową obniżkę, jaka spotkała PlayStation 3 i Xboksa 360. W efekcie obie platformy zwiększyły swoją sprzedaż – w przypadku PS3, co w dużej mierze było zasługą wprowadzenia do sklepów modelu Slim, nawet o kilkaset procent. Jesteśmy pewni, że podobny ruch spotkałby się również z właściwą reakcją ze strony fanów konsol Nintendo.