autor: Marcin Skierski
O mapach i odblokowywanej zawartości w Gears of War 3
Zapowiadana na galę Spike TV Video Game Awards prezentacja Gears of War 3 ostatecznie się nie odbyła, a tym samym zabrakło świeżych informacji na temat gry. Nie oznacza to jednak, że nic się nie dzieje - właśnie podzielono się z nami dwoma ciekawymi nowinkami dotyczącymi trybu wieloosobowego i odblokowywanej zawartości.
Zapowiadana na galę Spike TV Video Game Awards prezentacja Gears of War 3 ostatecznie się nie odbyła, a tym samym zabrakło świeżych informacji na temat gry. Nie oznacza to jednak, że nic się nie dzieje - właśnie podzielono się z nami dwoma ciekawymi nowinkami dotyczącymi trybu wieloosobowego i odblokowywanej zawartości.
Jak zakomunikował na swoim Twitterze Cliff Bleszinski z Epic Games, grając w Gears of War 3 będziemy mogli odkryć coś związanego z innymi produkcjami firmy. Trudno powiedzieć o co może chodzić, ale jako przykład podano takie tytuły jak Shadow Complex, Unreal Tournament III, czy nadchodzący Bulletstorm.
Po jakimś czasie wyjaśniono, że odblokowywana zawartość będzie dostępna dla każdego, w związku z czym nie musimy posiadać którejś z wymienionych pozycji. Można się spodziewać, że chodzi o ciuchy dla naszego awatara, związane oczywiście z powyższymi markami. Póki co jednak są to tylko przypuszczenia, a na szczegóły u samego źródła przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Tymczasem Lee Perry (czołowy projektant lokacji do multiplayera) w wywiadzie dla brytyjskiego Official Xbox Magazine zdradził, że mapy w Gears of War 3 będą jaśniejsze niż w poprzedniczkach. Okazało się bowiem, że mroczne etapy w drugiej części były najmniej popularne i gracze woleli toczyć bitwy w bardziej oświetlonych miejscówkach. „Nawet te mroczne mapy, są teraz filmowo mroczne. To oznacza tyle, że kolorystyka jest bardziej niebieska, niż ciemna” – kończy Perry.
Na koniec czytamy jeszcze o tym, że zaledwie 30% posiadaczy Gears of War 2 ściągnęło dodatek Flashback Map Pack. Jest to o tyle dziwne, że kod umożliwiający jego pobranie był dostępny za darmo w pudełku z grą. Trzeba jednak zaznaczyć, że w niektórych krajach (w tym Polsce) nie był on dystrybuowany i już to zmniejsza w pewnym stopniu potencjalną liczbę nabywców. Twórcy zastanawiają się nad niezbyt dużą popularnością darmowego DLC, a my mamy dla nich wskazówkę – wystarczy całą zawartość od razu umieścić na płycie, wtedy na pewno wszyscy ją sprawdzą.