nVidia pracuje nad intergracją silnika PhysX z własnymi kartami graficznymi
Nie musieliśmy czekać specjalnie długo na ujawnienie szczegółów związanych z przyszłymi planami koncernu nVidia, wynikającymi z faktu przejęcia firmy Ageia. Podzielił się nimi prezes największego producenta chipów graficznych, Jen-Hsun Huang.
Nie musieliśmy czekać specjalnie długo na ujawnienie szczegółów związanych z przyszłymi planami koncernu nVidia, wynikającymi z faktu przejęcia firmy Ageia. Podzielił się nimi prezes największego producenta chipów graficznych, Jen-Hsun Huang.
Dokonał tego w trakcie konferencji poświęconej sprawom finansowym. Huang oznajmił mianowicie, że firma ma w planach przeportowanie Physx i wdrożenie go do systemu CUDA (Compute Unified Device Architecture), co ma ułatwić integracje owego silnika fizycznego z kartami graficznymi nVidia. Przypominamy, że z pełnej charakterystyki CUDA korzystają już karty GeForce serii 8 i obecnie nic już nie stoi na przeszkodzie, by ich najnowsze wersje były w stanie obsługiwać funkcje silnika Physx.
„Tak jak mówiliśmy, pracujemy aktualnie nad wdrożeniem Physx do systemu CUDA. Docelowo ma nad tym pracować naprawdę sporych rozmiarów zespół. Nie będę zaskoczony, jeśli implementacja silnika Physx pomoże naszym kartom graficznym w znacznym poprawieniu sprzedaży. Każdy chip obsługujący system CUDA będzie w stanie obsłużyć silnik fizyczny, gdy tylko udostępnimy do pobrania odpowiednie oprogramowanie. Oznacza to, że z nowych funkcji będą mogli skorzystać wszyscy posiadacze kart GeForce serii 8 ”, powiedział Jen-Hsun Huang.
Huang jest również pewny, że decyzja o implementacji silnika Physx do kart graficznych GeForce wpłynie pozytywnie na rozwój całej gałęzi przemysłu. Decyzja ta będzie bowiem czytelnym znakiem dla wszystkich potencjalnych klientów, sugerującym, że warto zainwestować większe pieniądze w konfigurację swojego komputera. Mają w tym pomóc producenci gier, którzy już teraz są bardzo podekscytowani ostatnimi ruchami podjętymi przez nVidię. „Podane przez nas informacje bardzo ucieszyły deweloperów. Oznacza to, że już niedługo będziemy mogli liczyć na wydawanie zdecydowanie większej liczby produkcji, korzystających z dobroci wynikających z obecności oddzielnego silnika odpowiedzialnego za fizykę świata gry ”, zakończył Huang.