Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2004, 12:25

Nowy wygląd Hoplitów w Rome: Total War

Programiści z Creative Assembly przygotowali małą niespodziankę dla wszystkich nabywców bestsellerowego programu o nazwie Rome: Total War. Jest nią alternatywny wygląd jednego z wojowników, dokładniej Hoplity.

Programiści z Creative Assembly przygotowali małą niespodziankę dla wszystkich nabywców bestsellerowego programu o nazwie Rome: Total War. Jest nią alternatywny wygląd jednego z wojowników, dokładniej Hoplity. Podmiany dokonuje się bezpośrednio na zainstalowanych z grą plikach, autorzy nie biorą żadnej odpowiedzialności za poczynione w ten sposób szkody – dlatego też warto dobrze przestudiować cały proces, który jest dostępny w dziale z plikami na łamach naszego serwisu. Nową wersję Hoplity możecie podziwiać poniżej.

Nowy wygląd Hoplitów w Rome: Total War - ilustracja #1

Rome: Total War to trzecia już część słynnej strategicznej serii tworzonej przez zespół Creative Assembly. Poprzedniczki (Shogun: Total War, Medieval: Total War) oferowały nam rozgrywkę w XVI wiecznej Japonii i średniowiecznej Europie, tym razem twórcy proponują nam podróż w daleką przeszłość, tj. czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Możemy uczestniczyć w znanych z historii i ekscytujących zarazem wydarzeniach, jak: powstanie niewolników, któremu przewodził Spartakus, Wojny Punickie (wojny Rzymu z Kartaginą o panowanie nad zachodnią częścią basenu Morza Śródziemnego) w tym i słynny marsz Hannibala przez Alpy i walki na terenie samej Italii, czy też ostateczne unicestwienie Galów przez Juliusza Cezara.

Naturalnie, podobnie jak to miało miejsce w dwóch poprzednich częściach serii Total War twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu, możemy więc być pewni, że podczas gry zetkniemy się ze wszystkimi ówczesnymi jednostkami i formacjami wojskowymi wykorzystywanymi zarówno przez samych Rzymian, Egipcjan, Greków jak i inne kraje oraz plemiona antycznego świata. Będziemy również wykorzystywać autentyczne machiny wojenne typowe dla działań militarnych tego okresu. Do gry zostały też zaimplementowane wszystkie dotychczasowe innowacje serii Total War, czyli oblężenia twierdz i miast (wprowadzone w Medieval: Total War), możliwość przeprowadzania rozpoznania wrogich oddziałów przed rozpoczęciem walki, planowania wkraczania odwodowych oddziałów do walki (wprowadzone w Medieval: Total War - Viking Invasion), itp. Jeżeli chodzi o zależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to także zadbano o pełną zgodność z historią.

Więcej informacji na temat Rome: Total War uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej