Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2020, 13:20

Nowości w Bannerlord - gra otrzymała oficjalne narzędzia do tworzenia modów

Mount & Blade II: Bannerlord otrzymało oficjalne narzędzia moderskie. Zostały one udostępnione jak na razie w wersji beta i umożliwiają między innymi edytowanie mapy, ubrań, modeli postaci czy tekstur.

W SKRÓCIE
  1. Mount & Blade II: Bannerlord otrzymało oficjalne narzędzie moderskie – Modding Kit.
  2. Dostęp do nich na Steamie otrzymali wszyscy posiadacze gry.
  3. Na razie są one dostępne w wersji beta i umożliwiają edycję między innymi mapy, modeli postaci itp.
  4. Aby móc z nich skorzystać, należy mieć zainstalowaną aktualną wersję gry.

Elementem, który istotnie wpłynął na sukces gier należących do cyklu Mount & Blade, jest ich scena moderska. Fanom udało się odtworzyć na silnikach tych gier Śródziemie z dzieł J.R.R. Tolkiena, świat znany z Pieśni lodu i ognia G.R.R Martina, a nawet galaktykę Gwiezdnych wojen. Mount & Blade II: Bannerlord kontynuuje tę tradycję. Od momentu premiery tytułu w ramach wczesnego dostępu powstało do niego sporo nieoficjalnych projektów, a szereg znajduje się w przygotowaniu. Jest to o tyle imponujące, że do tej pory społeczność nie miała żadnych oficjalnych narzędzi moderskich. To się jednak w końcu zmieniło. Studio TaleWorlds, po drobnym poślizgu, wypuściło bowiem ich wersję beta.

Nowości w Bannerlord - gra otrzymała oficjalne narzędzia do tworzenia modów - ilustracja #1
Oficjalne narzędzia moderskie powinny dodatkowo pobudzić społeczność Mount & Blade II: Bannerlord.

Dostęp do przygotowanych przez TaleWorld narzędzi moderskich otrzymali wszyscy posiadacze Mount & Blade II: Bannerlord. Zostały one dodane do ich biblioteki Steam pod nazwą Mount & Blade II: Bannerlord - Modding Kit. Aby móc ich użyć, należy posiadać zainstalowaną aktualną wersję gry.

Lecz co tak naprawdę można zrobić dzięki obecnemu wydaniu oficjalnych narzędzi moderskich do Mount & Blade II: Bannerlord? Całkiem sporo. Oto lista funkcji:

  1. umieszczanie obiektów na mapie
  2. edycja, eksportowanie oraz importowanie terenu mapy
  3. tworzenie siatek nawigacyjnych
  4. tworzenie oświetlenia
  5. edycja systemu poziomów
  6. edycja ścieżek
  7. przeglądanie zasobów
  8. edycja materiałów
  9. edycja siatek
  10. edycja tekstur
  11. edycja ciał
  12. edycja strojów
  13. edycja atmosfery
  14. edycja szkieletów
  15. edycja efektów cząsteczkowych
  16. przeglądanie modeli i animacji

Pełną dokumentację oficjalnych narzędzi moderskich do Mount & Blade II: Bannerlord znajdziecie w tym temacie na forum TaleWorlds. Z kolei na nagraniu poniżej zobaczycie, w jaki sposób działa edytor map. Powinno ono pomóc w rozpoczęciu przygody z tworzeniem własnych projektów.

Posiadacze Mount & Blade II: Bannerlord mogą już zatem zacierać ręce. Wkrótce w sieci powinno się zaroić od kolejnych fanowskich dzieł, które pozwolą na poprowadzenie swojego awatara oraz jego wojsk w najróżniejszych uniwersach i okresach historycznych. Możemy być niemal pewni, że społeczność najnowszej produkcji studia TaleWorlds jeszcze nieraz nas zaskoczy.

Na koniec warto jeszcze zaznaczyć, że Mount & Blade II: Bannerlord otrzymało również nową, niewielką aktualizację. Naprawia ona między innymi problemy z wyrzucaniem do pulpitu podczas symulacji bitew. Więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Mount & Blade II: Bannerlord
  2. Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik do gry
  3. Mount & Blade II: Bannerlord – kompendium wiedzy

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej